Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: El varmeveksler

Sv: El varmeveksler 28 Jan 2011 11:40 #2004

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Mads, har du et link til Modstrøm ?
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: El varmeveksler 28 Jan 2011 11:49 #2005

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Når du køber, så køb en der er graden over. altså en der kan klare omkring 50 m3. De m3 der opereres med fra fabrikanter holder ikke i vores klima
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: El varmeveksler 28 Jan 2011 17:43 #2006

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Yeps linket er:

www.modstroem.dk/

Jo MOS jeg giver dig ret det er sørme meget med 15.000kWh, ved ikke om den sælger jeg snakkede med kender forskellen på watt og kwatt og så har fået 15kWh til 15.000 men så stadig kalder det 15.000kWh.

Men jeg synes stadig at man skal lægge vægt på selvom at kWh prisen er == 0, skal der stadig betales miljø afgift som faktisk næsten er 2 gange større end kWh prisen hos modstrøm. Men selvfølgelig hvis man har oliefyr er det nok stadig værd at overveje.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: El varmeveksler 28 Jan 2011 18:17 #2007

  • Henrik
  • Henrik's profilbillede
øøhh er det helt hen i vejeret med modstrøm er det bondefangeri eller er jeg bare dum
,
de siger det er sund fornuft at overskud energi fra vindmøller bliver brugt i DK.
jeg fornemmer en vis skepitsk eller??????
hvis de ikke holder ord er det selvsagt et fup firma. som jeg og andre skal væk fra idag eller imorgen helst idag.:ohmy:
stadig er jeg ude efter en god varmeveksler til min pool contra en solfanger
+varmt vant i pool 26/28 efter ønske.
- el omkostninger som vi ikke er enig om.

ha en super dag
Henrik
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: El varmeveksler 28 Jan 2011 18:34 #2008

  • Henrik
  • Henrik's profilbillede
for sku da et godt forum
jeg har brugt regneark fra mads og super
solvarme cot ntra varmeveksler´. prisen er ca det samme på iindkøb så det er drift der er aktuel
Her er et uddraf af deres reklame som de lover at holde:sick:

EL™ er for dig, der:
•Vil have gratis strøm fra midnat til klokken seks om morgenen
•Vil have lave el-priser resten af døgnet
•Vil have garanti for ikke at betale dyrt, når priserne stiger markant
•Vil have en faktisk afregning af dit strømforbrug - prisen beregnes time for time på baggrund af dit faktiske forbrug
•Vil have sikkerhed for at din pris per kWh aldrig vil overstige 68,75 øre
•Vil være med til at hjælpe ofre for klimaforandringer i nogle af verdens fattigste lande
Vores priser er inklusive et tillæg til spotprisen på 12,50 øre per kWh, som dækker vore udgifter til indkøb, afregning, anden administration samt kreditsikring
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: El varmeveksler 28 Jan 2011 19:37 #2009

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Nu er jeg jo Nordjyde :P så jeg regner aldrig med at man kan få noget gratis uden og forære 1/2 eller datteren væk :lol:

Så det var derfor jeg besluttede og se lidt mere nøgteren på Modstrøm, og det de siger er ganske rigtigt men de glemmer og oplyse på deres hjemmeside at man skal betale miljøafgift og leverings omkostninger på strømmen. Så hvis man tror at ens strøm forbrug fra 24->06 koster 0 kr tager man fejl, man skal stadig betale ca. 0.80 pr kWh men det er staten der får disse penge.

Synes bare at jeg vil præsicere dette inden at fok lige skifter over, for det koster jo lidt at skifte da det kræver at man har en internet forbindelse og køber af måleraflæser dims.

Jeg har ikke regnet på og den endelige kWh pris for natten er konkurence dygtig med f.eks. naturgas eller olie????? jeg ved dog så meget at det vil ikke kunne betale sig i forhold til Aalborg fjernvarme.

Note omkring Aalborg fjernevarme:
Aalborg fjernvarme er stadig et af de værker som afregner pr. forbrugt M3 og prisen på en M3 fjernvarme vand var sidste år ca. 14.35 incl. moms og alt det andet. Indløbs temperaturen er omkring 70grader og så er det bare med og udnytte det så meget man kan :cheer:

Hvorfor? jo her i Aalborg dvs. 20km uden for er Nordjyllandsværket som producere el og varme, men efter som at de laver el til hele Nordjylland og noget af jylland ja så er der meget overskuds varme. Desuden er der og en stor affalds forbrænding her oppe, de levere selvfølgelig også varmtvand samt cement fabrikken Aalborg portland har også en del overskudsvarme.

B) godt nok kan der være mørkt i Nordjylland, men varmt har vi det da her omkring Aalborg :evil:
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: El varmeveksler 28 Jan 2011 21:54 #2010

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
God aften!

Her er et opdateret regneark hvor kWh prisen +(levering og afgifter) kan indsættes og den total pris vil blive regnet ud + lidt mere krydderi :)
Bilag:
Mvh. Mads
Sidste redigering: 28 Jan 2011 21:56 af Mads M.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: El varmeveksler 28 Jan 2011 23:04 #2011

  • Henrik
  • Henrik's profilbillede
Tak for jeres hurtige respons.
er det dog ikke billiger når man omlægger elforbrug til nat hos modstrøm.
jeg mener 1 kwh pris er normalt ca 1,80 kr.
hos modstrøm er der kun afgifter til staten der skal betales ca 0,80 kr pr kwh altså en besparrelsen på 50% (om Natten altså)
Ny tanke er at smide mit pillefyr på pool som dog medføre en del rørarbejde da jeg har ca 20 meter rørføring at se frem til med varmetab mm..
hmmm det er vist billigst at køre med luft til vand varmeveksler når man ikke stoler på solskinstimer til solfanger
omkostninger mellen 300-500 pr md påstås prisen fra div levandøre til varmeveksler når temp er stabil 27 grader
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: El varmeveksler 30 Jan 2011 14:24 #2015

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Uanset hvilken el varmer (det er kun en varmeveksler når man overfører en varmekreds til en anden ) så hold dig for Thors skyld til en titanium. Prøv at google PSA varmevekslere. De er en blanding af plastic og titanium - altså komplet umulige at få til at korrodere.
Tak for de rosende ord om forummet - især fordi det er frivilligt nonprofit drevet
B
Sidste redigering: 30 Jan 2011 15:05 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.174 sekunder