Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: hvor finder "skotten" (jeg) en billig varmepumpe.

hvor finder "skotten" (jeg) en billig varmepumpe. 16 Feb 2017 08:22 #7251

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
ja ja, ved godt Bjarne vil sige man ikke skal gå på kompromis :P men konen vil gerne have udvidet sæsonen, så jeg sondere markedet for en større varmepumpe, men jeg kvier mig for at give 20+ tusinde for en blot for et par måneder længere i poolen (så kan jeg jo varme med naturgas i stedet for).

Derfor er jeg på udkig efter en til omkring 12000kr har kigget, men ikke kunnet finde nogen i den pris klasse (måske i Kina LoL) da min pool er på 60000L og selvom det er en indendørs poll er det ikke nødvendigt med en delt, da den bliver afmonteret og sættes ind når frosten kommer.

Lige nu har jeg en varmepumpe vand/vand på 5kw som hjælper til, men den er kun effektiv til at holde temperaturen i yder månederne selvom den kan holde 30gr i de 6 måneder vi har poolen åben, men det ville være fint hvis det kunne udbygges til omkring 8 mdr.

Har set på elpatroner, men kan ikke overskue, hvordan de virker eller omkostningerne ved dem og hvor stor pool de kan dække, for jeg forventer ikke at de med 50mm ind/udgang kan opvarme al det vand der kører igennem til 40gr på engang LoL det havde ellers været hurtigt at opvarme poolen første gang.

Nogen der kender til nogle på omkring 10kw i denne prisklasse, ny eller brugt?
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

hvor finder "skotten" (jeg) en billig varmepumpe. 16 Feb 2017 19:49 #7252

  • Silentmaker
  • Silentmaker's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 98
  • Modtagne Tak: 3
Måske et pillefyr kunne være måden, 16kw med selv tænd og sluk.
Købte mit for 9500kr Blackstar 16kw ,
Så tænder det når du kommer ned på en given temp, og slukker igen ved given temp
Mit tænder når det kommer ned på 35gr og slukker ved 40gr det virker fint for os.
Skal siges vores "pool" er kun på 4500L vand og står uden for.

Mvh Allan
Allan
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

hvor finder "skotten" (jeg) en billig varmepumpe. 17 Feb 2017 19:06 #7256

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Hellere noget der kræver absolut minimum af arbejde :sick: så enten bliver det varmepumpe, eller måske en veksler på naturgas anlægget B)
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.182 sekunder