Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hjælp til montering af vinterdug

Hjælp til montering af vinterdug 25 Jan 2009 16:19 #82

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 19 okt 2008 : 17:55:33

Hej !

Jeg har idag bøvlet med det vintercover som jeg har købt til min stålpool og har brug for råd og hjælp.

Jeg har sænket min vandstand så vandet står 10 cm under skimmeren, dette giver ca 30-40 cm til overkanten af poolen og håndlisten.

Coveret er lige akkurat stort nok til at nå rundt om poolen, dette efterlader absolut intet cover tilovers.

Jeg har prøvet at lægge en luftmadras på midten, med en badering og en badebold i, for at hæve coveret på midten og give et fald ud til kanten, men det er sgu umuligt fordi coveret er så snert på målet af poolen.

Jeg har overvejet at lade coveret ligge ned i vandet og så lave tømmemodellen vinteren igennem ??

Eller købe en stor pressening istedet ? Jeg er egentlig indstillet på at indkøbe et dyrere og rigtigt vintercover til poolen men hvad er det jeg får med et vintercover fra en " rigtig " poolforhandler ? Som jeg kan læse herinde er det kraftigere end dette som jeg allerede har købt, som også bare ligner pressening, men det giver mig vel de samme problemer ?
Jeg er bange for at et cover som er småt vil trække siderne sammen og ødelægge stålsiderne ?
Jeg er sgu lidt i vildrede om havd jeg skal gøre ?

Lad høre fra jer.

Mvh Thomas

michaelfind



36 Posts
Posted - 20 okt 2008 : 05:55:24

hej,
På mit cover er der små huller i coveret, så coveret ikke synker i takt med det regner mv. så måske du skulle lave små huller i coveret i midten af poolen.

Vh. Michael.


kingglostrup



87 Posts
Posted - 20 okt 2008 : 07:55:42

quote:
Originally posted by michaelfind

hej,
På mit cover er der små huller i coveret, så coveret ikke synker i takt med det regner mv. så måske du skulle lave små huller i coveret i midten af poolen.

Vh. Michael.




Hej Michael !

Ja den model har jeg overvejet, men var sgu lidt i tvivl om hvorvidt jeg ville gennemhulle mit nye cover
Men det var måske vejen frem.

Men hvad så ifht. SNE ( uhhhhhh ) ???

Her er eneste mulighed vel at tage coveret helt af hvis man skal undgå det bliver revet i stykker og trækker kanten fra hinanden ?

Mvh Thomas


bjarne



529 Posts
Posted - 20 okt 2008 : 13:28:10

tja - det har altid været et problem og jeg har ikke fundet de gyldne korn endnu - enten et rigtigt vinterdækken eller et "hus"


Mads M



134 Posts
Posted - 22 okt 2008 : 12:49:08

Hejsa så fik jeg lidt tid, for et stykke tid siden fandt jeg disse billeder på en hjemmeside kaldet pooldoctor.de, måske kan det hjælpe lidt eller skabe noget mere forvirring?











bjarne



529 Posts
Posted - 25 okt 2008 : 14:18:46

Nej da. Ideen er god nok. En mere simpel ide er en kæmpebold midt i poolen - holdt fast af et anker og derefter en pressenning - som her - henover. Det fungerer fint så længe det kun handler om regn, men bliver det sne så ender det ofte galt iidet sneen lægger sig - bliver tung - og så braser det sammen


kingglostrup



87 Posts
Posted - 26 okt 2008 : 09:13:01

quote:
Originally posted by bjarne

Nej da. Ideen er god nok. En mere simpel ide er en kæmpebold midt i poolen - holdt fast af et anker og derefter en pressenning - som her - henover. Det fungerer fint så længe det kun handler om regn, men bliver det sne så ender det ofte galt iidet sneen lægger sig - bliver tung - og så braser det sammen




Ideen er fin dog ikke til sne.
Jeg har selv testet med 2 luftmadrasser og en badering med en badebold i, og så mit vinterdækken, men det duttede sgu ikke, coveret var simpelthen for småt til at få højde nok og samtidig passe til poolen.
Konsekvensen er at jeg har gennemhullet det omkring centrum og lidt længere ude,samt monteret en badering i midten for at forhindre nedsynkning, det ser pt, ud til at virke, skal lige teste lidt mere.
Dog forhindrer det jo ikke vandtilførsel til poolen, men jeg kan ikke pt. finde på noget bedre.
Jeg har dog overvejet at købe et partytel som er stort nok og stille henover poolen, men konen syntes det er for latterligt

Mvh Thomas


Mads M



134 Posts
Posted - 26 okt 2008 : 10:01:23

Partyteltet har også den ulempe at de er kun lavet til sommer brug, dvs. at det nok ikke holder til de kraftige storme som vil komme i løbet af vinteren.

Men men ideen er dog ikke helt dum, man kunne jo bruge stelllet til og koble et ensilagenet over, men kan stellet holde til evt. sne pres - sne vejer mere end man tror
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder