Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Støttemur i de runde ender af en OvalPool

Støttemur i de runde ender af en OvalPool 10 Jun 2014 23:06 #4503

  • drkermit
  • drkermit's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 6
Hej Allesammen,

Er netop ved at færdiggøre min 8x4 m ovalpool, og er kommet meget i tvivl ang. støttemur i de runde ender.
Der er jo klart muret mur på langsiderne, men flere helder tørbeton i rundingerne, andre murer en reel mur i våd beton der hærder fuldstændigt op som de lange mure.
Vi har sand/grus i vores grund, det vil sige intet mul, udover de første 20cm, vil det være nok blot at blande cement i dette grus/sand og vande det efterhånden som der fyldes mere på i rundingerne? Klart at der kun fyldes op til hvor vandspejlet er under fyldning.
Eller er det nok bare at have fyldt sand/grus på og vande det?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Støttemur i de runde ender af en OvalPool 11 Jun 2014 08:35 #4506

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hehe det er jo grå zone land....

1. nogen vælger slet ikke og støbe de runde ender (MEGET DUMT!!!!)
2. Andre anvender tørbeton, det er let og hurtigt.
3. Jeg selv bruger en våd men meget tør beton (hvis du forstår), støber 30 cm af gangen (pr dag) for ikke at trykke væggen.

Om du kan bruge sandet / gruset fra din have vil jeg ikke kunne give råd om, jeg vil nok vælge og købe noget støbemix + cement og så sove godt om natten ;)

Du skal vælge enten løsning 2 eller 3 de er lige gode, dog kan væggen hurtigere tåle høje belastninger i version 3. desuden har version 3. en højere styrke.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Støttemur i de runde ender af en OvalPool 11 Jun 2014 22:34 #4508

  • drkermit
  • drkermit's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 6
Så er der bestilt mere støbemix, gider ikke gøre det halvt, så hellere være 1½ dag mere om det ;)

Tak for opklaringen, en anden ting - hvad vil i anbefale til rør der skal vinkles? Er der bedst med bøjet rør eller 90gr vinklet?

Personligt ville jeg gå efter bøjet!




Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.175 sekunder