Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Patria eller Niveko polypropylen pool

Patria eller Niveko polypropylen pool 22 Dec 2014 13:02 #5169

  • Camilla
  • Camilla's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Jeg forstår ikke helt hvad det er i mener der er af forskel på Nivekopool og Patriapool
Camilla
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Patria eller Niveko polypropylen pool 22 Dec 2014 22:45 #5172

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Kvalitetsmæssigt er der INGEN forskel overhoved på de 2 pool "brands" . De bygges af det samme materiale, i de samme kvaliteter og efter samme metode ( prøv at læs under kategorien SWIMMINGPOOLS) og De leveres både i std. størrelser og i størrelser og form efter den enkelte kundes ønske. Forskellen ligger altså IKKE i selve swimmingpoolen. Det er bare 2 forskellige fabrikker der fremstiller den samme vare. Dog må man indrømme, at Patria Pool ikke har gjort det samme ud af deres webside, men det kommer vel og så længe produktet er 100%i top er det i mine øjne mindre væsentligt

Forskellen kan ligge i prisen som jo bestemmes af markedsforholdene, men for vores vedkommende har vi valgt Patria Polypropylen pool grundet 3 forhold:
1. Dels har vi fået nogle fantastiske indkøbsforhold som vi ikke havde hos Niveko
2. Dels kan vi nu købe selve swimmingpoolen Uden de forskellige komponenter. Dette betyder dels endnu en besparelse, idet vi selv importerer alle skimmere, lys etc etc og derfor har dem betydeligt billigere end når de skulle købes sammen med selve swimmingpoolen og dels kan vi installere præcist de typer skimmere og dyser m.v som den enkelte kunde ønsker
3. Og dels kan vi nu købe swimmingpoolen UDEN rør er formonterede. Dette betyder at vi nu selv bestemmer hvilke og hvor mange af de forskellige komponenter der skal være og dels kan vi nu selv bestemme HVORDAN rør skal monteres. Dette betyder at vi bedre kan lave en installation der tager højde for det Danske klima og den vinterlukning der altid er nødvendig at lave af en pool

God jul og godt nytår til alle :)
B
Sidste redigering: 22 Dec 2014 22:52 af Bjarne.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Patria eller Niveko polypropylen pool 21 maj 2015 13:17 #5587

  • Damhøj
  • Damhøj's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Kan disse pools have bundsug?

Vi skal have skiftet vores udtjente glasfiber pool, og leder efter en fornuftig erstatning (vil have et støbt kar).

Vores nuværende er en 8x4x1,5 og det er kun karret der skal skiftes.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Patria eller Niveko polypropylen pool 21 maj 2015 14:11 #5588

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Ja
Der findes 2 former for bundsug:
1 type der sættes i selve bunden - denne type bryder jeg mig ikke så meget om af flg. grunde
a. der skal lægges rør i bunden og selve samlingen er i bunden. dette betyder at såfremt der på et eller andet tidspunkt går noget galt, kan man IKKE komme til at udskifte eller reparere bundsuget og man må derfor sløjfe det
b. Den anden type er et bundsug der sættes i SIDEN - helt nede ved bunden. Så kan man komme til det hvis der sker noget.
Patriapool og iøvrigt alle andre polypropylen pools har denne type
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder