Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Købe pool fra tyskland? Sikkert?

Købe pool fra tyskland? Sikkert? 12 Dec 2015 00:37 #6119

Hej alle

Jeg står overfor at skulle købe en stålpool til haven. Valget er faldet på et rundt med 5m i diameter og 1,5m dybt. Nu ser jeg så, at man kan spare adskillige tusinde kroner ved at købe det i tyskland. Er der noget lusk ved det?

Har andre erfaringer med tyske sider?
haps
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Købe pool fra tyskland? Sikkert? 12 Dec 2015 16:58 #6120

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Jeg har ikke erfaring med tyske sider, men den danske pool brance er meget lille og har man først købt hos en tysk leverandør skal man heller ikke regne med hjælp fra nogen danske forhandlere.

En del af det man køber hos de danske forhandlere er råd og vejledning, jeg ved at hos Poolraadgiveren kan man nærmest ringe døgnet rundt alle uges dage inden for sæsonen og få hjælp med ens projekt vel og mærket at man har købt der. Jeg tænker også man man til en hvis grænse ville kunne få hjælp hvis man har købt et andet sted.

Men det svarere jo til at man køber en culottesteg i Brugsen og går hen til den lokale slagter med den og vil have ham til og komme med stegeråd og pudse den af ;)

Så overvej det grundigt, for det kan måske blive en dyr omgang eller en frustrerende omgang at skulle igennem et pool projekt.

Jeg har selv bygget min pool og tro mig jeg troede jeg viste alt, men det viste jeg altså ikke og når man stor med et hul på 60m3 og alt bare er galt er det rart at kunne få noget første hjælp med det samme.

Når alt dette er sagt, så har jeg selv siddet og analyseret det tyske marked. Det helt billige stålpools er faktisk noget l... galvaniseringen er ikke eksisterende og lineren er ofte uden forstærkning i ophæng hvilket betyder at den kan blive skåret på selve stålkanten. Desuden er det meget svært at hænge en liner op uden ophængnings kant, for den må ikke slaske men heller ikke være stram.

Bliver det ikke justeret ordentligt, vil man enten få skåret lineren eller få grimme folder i ens pool.

En anden ting vil de billige tilbud fra tyskland er selve filterbeholderen, de er ofte med en mindre sandmængde. Dvs. at et 640mm filter måske har 10-15cm sand højde og det ville også kunne mærkes på:

1. Svært ved at filtere vandet da skidt fiser igennem
2. Oftere returskyl dvs. meget højt vandforbrug.

Det eneste positive jeg har set på de tyske tilbud er at de ofte bruger en god pumpe ofte af mærket Badu.


Mit råd er at find ud af hvad du vil have, størrelse osv..... og hvad du vil give.

Tag en snak med forskellige forhandlere om dit projekt, ofte er der en god rabat at hente hvis man er klar i ens projekt.

Næste step er at få fat i det lokale byggemarked, du ville skulle bruge cement, støbemix forskalling osv...... få lavet en god rabat aftale med dem, jeg tror at der lå omkring 5000-10000kr sparet her i mit pool projekt. For når poolen er der - mangler man ofte terrassen og miljøet omkring dette og det er ofte det lokale byggemarked.

Jeg fik nok 20% på det meste samt gratis levering, det er også noget at tage med for der kan let gå en del tid med at kørere frem og tilbage.

Så jeg vil tro at du ville kunne hente en del penge på at forhandle med de forskellige firmaer ;)

Hvis du har yderligere spørgsmål osv. så bare skriv igen og hvis du bor i nærheden af Aalborg er du også velkommen til at komme og se min pool og teknik.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.155 sekunder