Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Styropren pool - lidt spørgsmål

Styropren pool - lidt spørgsmål 15 jul 2016 10:09 #6954

Jeg er kommet til at love ungerne at vi skal have en pool. Så efter gevaldigt tilløb er der nu ved at blive indhentet tilbud fra entreprenør m.h.p. udgravning m.v.

Entreprenør spørger mig om der skal isoleres under betondæk ? Jeg svarer "øhhh" - men det lyder jo som en god ide, men jeg er i tvivl om bæredygtigheden af isoleringen.

Tanken er en pool i størrelsen 4*6 meter (eller hvad der lige findes på markedet omkring den størrelse)

Jeg overvejer selv at leje gravemaskine og motorbør for at grave ud (herregud - hvor svært kan et firkantet hul være) - men HVOR svært er det lige (spørger jeg dig kære læser) at grave hullet og få bunden rimeligt vandret ?

Så et jernarmeret 20cm dæk på 5 * 7 meter med styrke C25 beton - hvor poleret skal overfladen være ? Skal jeg slibe det, skal jeg køre selvnivellerende gulvsparten ovenpå ? Anyone ?

Når jeg bygger siderne i Styropren fremgår det på videoerne som om der bruges tørbetom i siderne... Men jeg tænker om det kan passe ift. styrke o.s.v. ??

Fedt forum - virkelig skønt at læse om andres projekter :)

mvh Mark
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Styropren pool - lidt spørgsmål 15 jul 2016 11:47 #6955

  • Gila
  • Gila's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 6
  • Modtagne Tak: 1
Hej

Under poolen har vi viberederet vi sandet, og rettet det af, som hvis vi skulle have lagt fliser. Så lade vi 100mm G60 flamingo, og derpå 150 mm armeret beton. Vores er så med fundablokke hen af langsiderne, og beton i de to buer. Udvendig er der 100 mm G60, så den er helt isoleret.
Betonbunden gik vi og rette af, og da den var hærdet var der et par steder den blev slibet, da der var nogen kanter fra sten.
Over på lade vi 5mm filttæppe som vi have købt med, og så lineren til sidst.

Man kan da helt sikkert grave den ud, det er jo kun et spørgsmål om tid. Vi have en 8 tons gravemaskine ind, og der er kørt 10 lastbiler jord væk. Hulet vi lavet var ca. 5x9,5x1,80.
Kan ikke huske hvad betonen til bunden hed, men det er beton som er salt og klor bestandigt.

Håber det hjælper dig.

Mvh Gitte
Michael
Sidste redigering: 15 jul 2016 11:50 af Gila.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Bjærgager
Tid til at oprette siden: 0.171 sekunder