Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: En masse spørgsmål fra en pool novice....

En masse spørgsmål fra en pool novice.... 21 jul 2016 00:10 #6990

  • Pjoke
  • Pjoke's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 9
Hejsa...

Jeg er en pool nybegynder, men har købt (og nu støbt), en 3,5 x 7 meter pool. Fundament i bunden selvfølgelig, og flamingoblokke som mure fyldt med beton....alt det er der styr på, og nu går vi og venter på at betonen skal hærde.

Men imellem tiden skal der jo monteres rør og alt det andet, og i forbindelse med dette er der dukket en masse spørgsmål op.

Lige lidt om poolen. Udover ovenstående er der købt en saltvands "omformer", automatisk PH regulator og en stor varmepumpe til opvarmning.

Spørgsmålene :
1) Der er sørget for god isolering af poolen, og ekstra bund isolering er indkøbt. Giver det ikke god mening, at isolerer rørene som skal ligge i jorden også ????

2) Var slet ikke klar over den fulgte med, men der er en bund"suger"til poolen også. Den er selvfølgelig også blevet støbt ned i fundamentet. Nu er jeg blevet i tvivl om hvilken funktion denne egentligt har ? I manualen kan jeg se at rørene til denne skal samme vej som skimeren. Men på nogle andre tegninger er der også trukket et rør fra denne som går direkte ud i "brønden". Denne forbindelse kan så lukkes af med en shut off valve. Hvad er ideen med dette ?

3) Havde en forestilling om at systemet bare skulle tændes og så kører det derudaf. Men kan se i pumpe manualen at den anbefaler man kører pumpen 4-5 timer 2 gange dagligt ??? Jeg gider jo ikke gå ud og tænde/slukke for den 2 gange om dagen (glemmer det jo også). Kan man bare køre ned i en elbutik og købe en timer som slukker/tænder for selve pumpen ??

4) nr. 3 leder så til spørgsmål nummer 4. For der er som sagt også en varmepumpe indeover. Men hvis poolpumpen er slukket i et tidsrum, skal varmepumpen vel ikke køre her ? Når pumpen slukker er der vel ingen cirkulation i slangerne eller ???