Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: problemer med grundvand ved udgravning til pool

problemer med grundvand ved udgravning til pool 30 Mar 2017 21:26 #7308

Hej, håber at nogle her i dette forum kan hjælpe...

Vi er i gang med at udgrave til ny pool, har gravet ca. 90cm ned og nu siver der så grundvand op fra bunden, har talt om at vi nu desværre er nødt til at etablere poolen 90 cm over terræn... øv øv øv.....

meningen var at poolen skulle være 150cm høj, 10 cm ærtesten, 10cm styrolit isolering og 10cm beton,
så i alt 180cm udgravning.
Vi havde tænkt os at påsmøre asfalt så vi kan montere 10cm styrolit, på alle siderne ligesom selve bunden, har forstået at det skal være en asfalt eller lignende så betonen stadig kan ånde.

skal man ikke også påsmøre siderne udvendigt, så der ikke kan komme vandgennemtrængen fra grundvandet

kan jeg ikke forsøge at grave dybere, trods grundvandet ? grave render og Lægge et omfangsdræn, samt et dræn som en sløjfe midt i poolen
tilslutte disse dræn til en brønd, som jeg graver 50 cm dybere end poolen, og montere en dykpumpe som jeg så håber kan holde udgravningen tør, under støbning af bund.

men hvad gør jeg så, når der er støbt bund ? jeg kan jo ikke nedsænke grundvandet for bestandigt, skal dykpumpen så kun køre hvis jeg evt. skal tømme poolen, må poolen godt stå med grundvand overbund og på siderne

Hold da op der er mange ting man skal tage forbehold for når man nu vil lege selvbygger.......håber i har nogle råd og erfaringer vi kan bruge, for syntes lidt vi nu er gået lidt i stå med vores pool projekt.
Mvh Kim
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

problemer med grundvand ved udgravning til pool 01 Apr 2017 21:19 #7311

  • lionx
  • lionx's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 73
  • Modtagne Tak: 9
Grav et drain rundt om eller i med nogle sugespidser..
Med Venlig Hilsen / Best...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

problemer med grundvand ved udgravning til pool 02 Apr 2017 14:02 #7312

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Med tanke på hvor galt det kan gå hvis de gode råd ikke holder, ville jeg nok kontakte nogle som lever af at lave pools.
Det ville være meget surt hvis du pludselig stod med en pool der havde hævet/sat sig sig pga grundvand.
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

problemer med grundvand ved udgravning til pool 08 Apr 2017 19:12 #7327

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Lige en ting asfalt må du endelig ikke bruge, en pool liner må ikke være i forbindelse med asfalt ej heller direkte kontakt med flamingo.

Men I er nød til at etablere et dræn lag af grus (sten), under og langs siderne på poolen. I dette lag skal der så være drænslanger og hvis I stadig er over kloak niveau kan dette system tilsluttes der, ellers er I ude i en drænbrønd med pumpe der pumper vandet op i den eksisterende kloak.

Dette er ikke gør det selv arbejde med mindre man er kloakmester, så mit råd er at rådføre jer med en kloakmester. I kan sikkert bidrage med det trælsearbejde og hermed spare lidt.
Mvh. Mads
Sidste redigering: 08 Apr 2017 19:12 af Mads M.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.153 sekunder