Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Nybyg af pool

Nybyg af pool 18 Okt 2017 17:15 #7791

  • Lindgard
  • Lindgard's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Hej.efter lang tids overvejelse,har vi besluttet at vi vil bygge en pool,4x5 støbt i funderblokke.den skal laves hvor vores nuværende Teresse er og når den er lavet bygger vi en tilbygning til huset udestue.hvor poolen så er den bliver indendørs og så bliver den lavet så den bliver opvarmet af vores pille fy. vi har kigget og læst en del rundt omkring og er lidt i tivl om hva man skal forvente af pris.hvis vi selv sammen med murer står for dræning udgravning bortkørsel af jord og alt støbearbejde isolering.alt andet til poolen og arbejdet i forbindelse med det skal vi ha lavet af en proff.og der vil jo så også skulle være affugter med i den entreprise 1,5 liner udestuen bliver 50 kvm og teknikrum skal være i fyrrum 10 m fra pool der er vand strømog afløb.dyser pumpe filter rør montering mv stige 2 delt termo dækken alt i en rimelig kvali men også til at betale
Parikele1
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nybyg af pool 18 Okt 2017 18:40 #7793

  • JOBBE
  • JOBBE's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 32
  • Modtagne Tak: 10
Hej;

Det lyder spændende.

Jeg formoder at I påtænker at ville etablere gulvvarme i tilbygningen for at kunne få det optimale ud af løsningen.

Sørg nu for at tænke på den lange bane set ud fra en totaløkonomisk betragtning. Tænker her blandt andet på frekvensstyret pumpe samt LED lamper til poolen. Dyrt i anskaffelse men billigt på sigt. Jeg har selv LED lamper styret via skumringsrelæ så de altid er tændt når det er mørkt.

Efter at have bygget to pools, vil min vurdering lyde på kr. 500.000,00 plus 10% til uforudsete ting (som der altid dukker op), så ca. 550.000,00 alt inkl.

God arbejdslyst.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nybyg af pool 18 Okt 2017 23:53 #7794

  • Lindgard
  • Lindgard's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Hej helt klart. driften skal holdes nede når man nu har muligheden. Ifht nybyg. Mht prisen kan jeg godt se at vi nok har skudt lidt/meget ved siden af i forhold til hva du siger. Men tak for dit svar.
Parikele1
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.153 sekunder