Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Afetablering/afvikling af udendørs beton pool

Afetablering/afvikling af udendørs beton pool 13 Mar 2018 08:00 #7853

  • Chris
  • Chris's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Hej Poolrådgiveren

Vi går med tanker om at få afviklet vores udendørs pool. Jeg søger derfor gode råd til hvordan men korrekt og inden for lovens rammer kan få den afviklet. Da jeg er uvidende på dette område stiller jeg derfor nedenstående spørgsmål. Vores pool var på grunden (bygget i start 80'erne) da vi overtog huset, så vi kender ikke til hvordan den er etableret eller om der dengang har været behov for at søge tilladelse til at bygge den etc.

Den er bygget i beton og belagt med fliser/klinker. Min tanke var blot at banke alle klinker af poolen sider/bund, fjerne øverste 1m af beton hele vejen rundt om den. Fjerne så meget plast/PVC som muligt uden at hele haven graves op. Smide affald på losseplads. Lave huller i bunden så den drænes naturligt. Fylden bunden med stabilgrus og derefter jord på toppen.


1) Skal vi melde til nogen at denne rives ned? (Kommune, vandværk eller lign.)
2) Er der generalt noget vi skal være opmærksomme på at vi skal huske at gøre under nedrivning så vi ikke kan komme i klemme med kommune, vandværk eller lign.
3) Må der godt være rest beton under jorden eller har man pligt til at fjerne alle materialer?

Håber i kan svare :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Afetablering/afvikling af udendørs beton pool 06 Apr 2018 18:14 #7866

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Jeg ville nok bare undlade at fjerne klinkerne, de skader lige så lidt som beton i jorden. Jeg mener ikke man skal melde det til nogen , da man heller ikke skal søge om byggetilladelse til åbne swimmingpools.
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder