Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Pool bund sider mv betong

Pool bund sider mv betong 13 Apr 2018 22:25 #7875

  • Lindgard
  • Lindgard's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Hejsa så kom vi endelig igang med vores pool projekt. trods problemer med vand osv. Bunden er nu støbt. Så nu er det siderne i funderblokke det gælder. Mit spørgsmål til jer er nu kan man regne med det holder tæt for vand udefra,ved bare at sætte de armerede funderblokke på bundpladen og fylde dem eller skal der mere til.
Parikele1
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Pool bund sider mv betong 14 Apr 2018 10:17 #7876

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hej

Betonen er ikke tæt så der ville kunne komme vand ind udfra, hvis du har meget vand i undergrunden skal du have lavet dræn ellers vil du opleve vand imellem liner og beton. Lineren vil simpelthen komme til at flyde rundt som en plastik pose i en spand vand :(

Husk armering ned i bunden og op i selve fundablokken B)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Lindgard

Pool bund sider mv betong 14 Apr 2018 22:51 #7877

  • Lindgard
  • Lindgard's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Tak for svar Mads. Vi har lavet dræn. Og det kører på en dyk pumpe. Men hvis pumpen ik kører stiger vandet til op til den første blok. På et døgn altså 20 cm så er lidt bange for om der kommer vand ind når det hele er færdigt og lukket. Eller om vandet i poolen holder det tilbage. Ellers skal den pumpe jo køre i alt evighed desværre. Har masser af armering i ☺️
Parikele1
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Pool bund sider mv betong 17 maj 2018 20:39 #7919

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Man kan godt lave alm beton vandtæt, det kræver bare omhyggelig valg af materialer og et rigtig forhold mellem vandindhold og cementindhold samt en hærdetid på min 1 måned. Hvis i er i tvivl så kontakt et pool firma, det ville være surt at stå med en defekt pool om 6 måneder.
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Pool bund sider mv betong 18 maj 2018 08:40 #7921

  • stig
  • stig's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 12
Hej .

Man kan også påfører en epoxy der er vandtæt.
SF
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Pool bund sider mv betong 21 maj 2018 12:17 #7924

  • JOBBE
  • JOBBE's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 32
  • Modtagne Tak: 10
Hej,

Syntes ikke jeg kan se at du beskriver noget om den anvendte betons styrke og aggresivitet, det er meget vigtigt at du har fulgt mine råd. Som beskrevet er betonen ikke tæt, og dine armeringsjern vil derfor begynde at tære/- ruste hvis ikke betonen er korrekt. Det er her at den rette blanding beton kommer ind i billedet, da du ellers vil risikere at der springer flager af betonen bag din liner.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder