Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: En nybegynder

En nybegynder 18 maj 2012 22:40 #3011

  • spp01
  • spp01's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 22
  • Modtagne Tak: 1
Så er det weekenden hvor vintercoveret skal af den runde pool (ø=4,5 m dybde= 1,2m) og startes op. Poolen blev indkøbt og installeret i juli sidste år og selv med 3 spiral solvarmere var det ikke en varm fornøjelse hver gang, men det skyldes sikkert den manglende sol. Der er indkøbt en varmeumpe (9,2 KW) som skal indkobles efter solvarmerne og så sørge for dejlig indløbstemp. Kom gerne med foreslag til hvilken temp varmepumpen skal stilles på. Ellers er jeg spændt på om kemien forløber lige så smertefrit efter en vinternedlukning. Det gik godt sidste år med at få hanevandet kørt ind (3 uger) med stabil pH alkanitet osv. så har jeg pt ingen bekymringer. Dog synes jeg at støvsugeren til skimmeren ikke er så god, så alternativer er under overvejelse og gerne input. Ellers en meget god side med masser af oplysninger og tips. B)
Bilag:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: En nybegynder 19 maj 2012 11:54 #3012

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
B) dejligt med lidt ros

Når du får installeret en varmepumpe sammen med solvarmen, skal du huske at lade varmepumpen styre af en urstyring der er sat til at virke om natten, og din solvarme fumgerer vel med en solstyring
Hvis du ikke gør det på den måde risikerer du at varmepumpen bruger energi på at køre mens solvarmen i forvejen sørger for varmen. så lad solvarmen klare al det den kan og lad så varmepumpen klare det solvarmen ikke kan om natten.
temperaturen er for individuel til at sige noget om. personligtn holder jeg 28-29 grader, men jeg er også en frossenpind

du må lige give lidt mere indput om hvad det er for en støvsuger du har nu
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: En nybegynder 20 maj 2012 22:32 #3034

  • spp01
  • spp01's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 22
  • Modtagne Tak: 1
det er bare en slange som påsættes skimmeren og siden indlæget blev den anvendt i dag uden problem. :whistle:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: En nybegynder 21 maj 2012 14:22 #3043

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
B)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: En nybegynder 31 maj 2012 23:02 #3118

  • spp01
  • spp01's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 22
  • Modtagne Tak: 1
Så er pinsen overstået med en velbesøgt pool. Desværre er jeg kommet til at hælde et flydende flokningsmiddel i da de faste ikke nåede frem inden pinsen. Det har medført et meget meget fint bundfald som hvirvles op ligeså snart at støvsugeren rammer bunden. Når pumpen ikke kører om natten falder vandet til ro og det bundfælder sig igen. Nu er det også begyndt at blive grønt.
pH 7,2

Det faste flokningsmiddel er kommet i dag. ¨

Gode råd er velkomne
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: En nybegynder 01 Jun 2012 06:53 #3119

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
At det bliver grønt kunne tyde på det mangler Klor, har du tjekket det? Jeg ville selv i det tilfælde give den en ny gang klor, du skal regne med at det bruges hurtigere når basinnet bliver brugt, og du skriver selv den har været flittigt besøgt i weekenden.
At det bundfælder sig kunne tyde på at den ikke er færdig med at rense vandet ordentligt, lad pumpem kører til den har renset færdigt 24/7, støvsug det først så bunden er renset.
Husk at backwashe ind imellem.
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: spp01

Sv: En nybegynder 01 Jun 2012 07:55 #3120

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Check først syre, så klor.
En flokpille i skimmerkurven, støvsugning.
Derefter lad det stå med pumpen kørende i 24 timer.
Evt. støvsug igen
Backwash.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: spp01
Tid til at oprette siden: 0.205 sekunder