Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: HELT NY i pool verdenen hjælp

HELT NY i pool verdenen hjælp 28 Jan 2017 22:42 #7223

  • Kkh83
  • Kkh83's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Hej alle

Er helt ny her inde og er ved at bygge min første pool

3x3x1 meter =9m3

Beton pool flisebelagt ;)

Hvad skal jeg bruge af pumper/sandfiltre og andet til at slå bakterier ihjel og sådan..
Har set på noget salt pumpe system skriver her for skyder virkeligt med spredhagl ;)

Gerne ting der er til at betale men stadig ok kvalitet
Håber der en eller flere der kan hjælpe

På forhånd tak
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

HELT NY i pool verdenen hjælp 29 Jan 2017 10:07 #7224

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Al respekt for, at du vil bygge din egen pool, men jeg vil på det bestemteste fraråde, at du laver ALT, udelukkende baseret på svar du får i et forum på internettet! Uanset hvor mange eksperter, der sidder her, og gerne vil hjælpe, så er det et projekt, og du bør alliere dig med folk, som har prøvet den slags før, og kan rådgive dig til den rigtige løsning, for netop DIN pool, i DIN have, med DIN familie!

Du kan starte med at læse de artikler, der ligger her på siden (bl.a. poolraadgiveren.dk/artikler/23-for-du-kober-pool), så du er forberedt, inden du kontakter en poolforhandler i nærheden af Næstved, eller en anden, som du føler dig tryg ved at bruge som sparringspartner. Alle poolforhandlere er i dag åbne for "medbygger" projekter.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

HELT NY i pool verdenen hjælp 29 Jan 2017 11:39 #7225

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Det er rigtigt hvad Ole siger, jeg kunne godt tænke mig og stille et par spørgsmål:

1. Hvor lige denne størrelse, prisen for en pool af den størrelse er ret dyr størrelsen taget i betragtning.
2. Hvorfor klinker - klinker er ikke særlig egnet til det danske klima. Klinkerne vil let kunne falde af og klor og beton harmonere ikke godt sammen. Hvis beton skal kunne holde til klor og vand påvirkning heletiden er det en speciel og meget dyr beton.
3. Hvorfor saltvand ? de pumper man ser hvor der er klor generator indbygget er virkelig noget ..... <- skrev jeg ordet vil linjen blive censureret :)


Mit råd er at tage kontakt til evt. Poolraadgiveren eller et andet firma, de ville sagtens kunne lave et projekt sammen med dig som medbygger og hvor du er sikker på at systemet virker bagefter ;)

Men start med at læse den artikel som Ole linker til ;)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder