Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Luft til vand - 35 grader varmt bassin

Luft til vand - 35 grader varmt bassin 17 maj 2016 18:20 #6497

  • LoRe
  • LoRe's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Jeg vil høre, om det er muligt at få et godt råd mht. hvilken varmepumpe (luft til vand), der vil være mest fordelagtig for mig at investere i.

Jeg har brug for at opvarme ca. 16.000 liter vand til 35 grader (og herefter at holde vandet på denne temperatur) i et bassin, som står udendørs, men som er isoleret og overdækket med en isoleret kuppel. Bassinet vil sandsynligvis være i brug fra maj til oktober - altså ikke mens det er allerkoldest i Danmark.

Hvad kræver det for en type varmeveksler? Hvor mange kW skal den være på? Hvor effektiv/dyr i drift vil det være? Og hvor billigt kan jeg gøre det?

Jeg synes, det er en jungle at finde ud af, især fordi de færreste opvarmer deres pool til mere end max 30 grader - men dette bassin skal bruges til terapi, så jeg kan ikke afvige fra de 35 grader - og jeg kan ikke rigtig finde noget brugbar information. Samtidig virker det som om, det er næsten umuligt at sammenligne de forskellige typer varmepumper (hvilken gas de bruger, hvilken COP-værdi de har etc.) - så jeg ville være utroligt taknemmelig for kvalificeret vejledning, før jeg går videre til overhovedet at turde købe en varmepumpe.
Lotte
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Luft til vand - 35 grader varmt bassin 17 maj 2016 19:56 #6499

  • Silentmaker
  • Silentmaker's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 98
  • Modtagne Tak: 3
Skal det være en varmepumpe?
Ellers kan du bruge et pillefyr til samme, jeg har pille fyr på min hotpool paå ca 4500L vand.
Den starter selv op og kører til temp er ca 40gr derefter slukker den og starter først nå det når 35gr igen.
Det virker super for mig du kan bruge det hele åeret.

Mvh Allan.
Allan
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder