Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Skal filter slukkes før støvsugning

Skal filter slukkes før støvsugning 25 Jan 2009 19:14 #110

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 15 okt 2007 : 16:01:56

Hej,

Jeg har et hus sydpå, hvor dem der rengører poolen påstår, at filtrene skal slukkes i ca. 5 timer for at lade snavset bundfalde, inden man støvsuger bunden på poolen. Jeg har ikke tidligere hørt om denne praksis og er af den opfattelse, at de blot prøver at bilde mig noget ind. Har nogen af jer erfaring med om dette er normal praksis?

mvh.

Jens Bay-Andersen

bjarne



529 Posts
Posted - 29 okt 2007 : 21:05:14

Ubs det var da vist en af dem der var smuttet et svar på, men her kommer det så.
Det er både rigtigt og forkert det du har fået at vide. I en pool er der 2 slags urenheder. En slags der er så tunge at de af sig selv falder ned på bunden og en slags der er så lette at de bare flyder rundt i vandet når pumpen sender vandet rundt. Hvis du vil have støvsuget sidstnævnte op, må du slukke pumpen x antal timer og lade det bundfælde sig, hvorefter du kan støvsuge det op.

Alternativet til dette er, at komme flokningstabletter i din skimmer. Flokningen ( samlingen af alle de små partikler i nogle færre store) vil så foregå i røret mellem skimmeren og filtret og urenhederne vil derfor bliver samlet i sandfiltret og kan smides ud når du returskyller. Hvis du ikke har en skimmer men et overløb, må du lægge flokninmgstabletterne i dette overløb

Man kan også få flydende flokningsmiodler, men disse kommer man ud i poolen og så skal man også slukke pumpen i 5-6 timer og lade det bundfælde sig.

download og læs hæfte 2-3-4 så ved du mere om flokning

Du er altså ikke blevet bildt en løgn ind, men har ikke fået at vide at der er andre metoder. Måske ved din poolpasser det ikke ( synes ikke rigtigt hvis han er erfaren )
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder