Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Automatisk støvsuger

Sv: Automatisk støvsuger 16 Apr 2012 10:12 #2884

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
lars skrev:
Jeg har brug for en auto. støvsuger.
Den skal virke, jeg gider ikke gøre det manuelt mere.
Jeg søger kontrete bud på hviken en og hvor man kan købe den.
Mads M skrev:
Jeg er mega tilfreds med min dolphin, har prøvet en lidt billigere støvsuger som kørte på suget til støvsugeren. Jeg kan kun sige at dolphin fra Maytronics er super :) men den er heller ikke billig.

Men dolphin produceres også under andre navne, jeg ved at Ole Geismar her inde fra har skiftet til en Vortex støvsuger ved ikke hvor tilfreds han er med den ?
Kører vi ikke lidt i ring?

Vi har tidligere i denne tråd talt om de forskellige støvsugere, og jeg har beskrevet hvor tilfreds jeg var med min Vortex her swimmingpool-raadgiveren.dk/forum3/210-s...mit=10&start=10#2383.
Ligeledes har Mads skrevet om sin støvsuger...

Lars, du skriver jo ikke andet end at "den skal virke". Det er jo ikke meget at rådgive ud fra. De færreste vil nok ønske sig en der ikke virker...
Har du læst hele denne tråd fra ende til anden? Der står faktisk ret meget om de forskellige typer støvsugere. Vi kan jo ikke fortælle dig hvilken støvsuger du skal købe. Det må du selv beslutte ud fra de input du har fået her på siden, og så naturligvis hvad du i øvrigt selv brænder mest for.
Jeg vil mene, at du også selv nemt kan finde en forhandler ved at google navnet på den støvsuger du helst vil have.

Jeg vil foreslå, at du i stedet for at "lægge ansvaret" for valg af model over på forumbrugerne, så læs det igennem, google, lidt, og når du så har forelsket dig i en bestemt type, SÅ skriv igen, så skal du få feedback :)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Automatisk støvsuger 16 Apr 2012 10:22 #2885

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
DOooh der var jeg vist ikke vågen :unsure:

Men rigtigt som Ole siger prøv og søg lidt og vend tilbage med hvad du finder ud af, så kan andre her inde kommentere på hvad de mener om den.

Når du så har købt en støvsuger vil vi også meget gerne høre fra dig, så vi kan høre om det var et godt køb osv.... på den måde opbygger vi endnu mere viden i selve forummet :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Automatisk støvsuger 17 Apr 2012 10:40 #2890

  • lars
  • lars's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Hej

Selvfølgelig har jeg læst tråden, ellers ville det jo virke dumt at spørge.

Når jeg skriver den skal virke, så må jeg jo udtrykke mig mere klart så i kan forstå hvad jeg mener.

Den skal virker hver gang, der skal ikke være problemer med den, den skal kunne holde, simpel, brugervenlig.

God til priser er at man tit for at få "det bedste" skal betale utrolig mange ekstra penge for at få det, så lige under det aller bedste er tit rigtig godt til prisen.

Og så søgte jeg konkrete forslag, fordi du nævner et mærke, men ville gerne helt ned i hvad for en i synes var god, hvad erfaringer med, så skal jeg jo nok selv finde ud af om jeg ville købe den.

Men tak
Looboo
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Automatisk støvsuger 17 Apr 2012 10:53 #2891

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
ok, jeg vil stadig anbefale Vortex, netop fordi den er så nem at have med at gøre i det daglige.
Kassette fremfor pose, må være nøgleordene.
Om den er god nok til prisen vil jeg lade dig selv afgøre :)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Automatisk støvsuger 17 Apr 2012 11:04 #2892

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det er fordi det er et lidt svært spørgsmål / betingelser du stiller m.h.t "duelighed" og funktion

1. der findes utroligt mange forskellige på markedet
2. INGEN af dem fungerer altid og under alle forhold uanset hvor gode de nu end er. Filtrene skal renses, larvefødderne skal skiftes, hvis kemien ikke er i orden og siderne bliver lidt slimede, kan de ikke klartre op af siden da de glider ned, hvis stigen sidder forkert kan de sætte sig fast i stigen

Jeg har prøvet mange forskellige og den bedste m.h.t holdbathjed og andre kvalitets parametre jeg kender ud fra praksis er fra Matronic. de findes i 3 udgaver og jeg synes den = M3 - der tager bunden og 30 cm op er hel fin. Personligt behøver jeg ikke den der klatrer på siden
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Automatisk støvsuger 17 Apr 2012 14:14 #2894

  • Lyngtoft
  • Lyngtoft's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 63
  • Modtagne Tak: 4
Jeg har en Nitro poolstøvsuger og den er umiddelbart den billigste til under 5.000.-
Den ville jeg ikke anbefale.

1. Det er ikke specielt nemt at rense posen hver gang
2. Syntes ikke den "suger" så godt
3. Den har nogen gange svært ved at navigere i min ovale pool. (Det er muligvis et generelt problem med alle modellerne)
Pga. den lidt dårlige suge evne er jeg ofte nød til at køre den 2 gange i træk, hvilket også er problematisk. For selvom
posen langt fra er fyldt kan man ikke bare tænde/slukke for den for at køre en gang til

Netop i foregårs stod min transformator af. Så vidt jeg kan måle sender den ikke strøm videre til støvsugeren, så jeg har selv kigget en del på hvad man skulle prøve i stedet.
Og her har jeg også læst en del om M3 modellen (Er enig med Bjarne om at siderne er unødvendige)
Lyngtoft
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Automatisk støvsuger 29 Apr 2012 21:31 #2935

  • kalen
  • kalen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 35
Er der en anden støvsuger end vores dolphin swash den gider ikke at tage enderne (vi har en oval pool)den tager fint det "lige" stykke. Hvad kan i anbefale som kan tage hele poolen?

Mvh Michael
Michael Pedersen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Automatisk støvsuger 30 Apr 2012 09:36 #2938

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det skulle den ellers. Har du prøvet at reklamere hvor du har købt den ?
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Automatisk støvsuger 30 Apr 2012 15:51 #2944

  • kalen
  • kalen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 35
Har købt den af en kammerat. Så ingen garanti der :(
Michael Pedersen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Automatisk støvsuger 01 maj 2012 10:37 #2946

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
øv - jeg har m3,eren fra matronic og den fungerer fint
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Automatisk støvsuger 04 maj 2012 08:54 #2960

  • kalen
  • kalen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 35
Her i går tog støvsugeren hele poolen.. Kan det have noget at gøre med vandtempraturen?
i går 15g. da jeg prøvede først var poolen 10g
Michael Pedersen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Automatisk støvsuger 04 maj 2012 09:01 #2961

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Helt sikkert! Når den når op over 20 grader slår den også græsset og maler plankeværket! B)

Nej, jeg har aldrig oplevet at temperaturen har indvirkning på hvordan en støvsuger opfører sig.
Men det er da fint at den nu har besluttet sig for at gøre ordenligt rent! :)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.165 sekunder