Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Automatisk støvsuger

Sv: Automatisk støvsuger 04 maj 2012 09:09 #2962

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Har du checket flydekablet, det kan godt påvirke støvsugeren. Det er typisk mere stift og ufleksibelt ved lave temperaturer og kan rulle sig op i en træls spole som støvsugeren ikke kan trække ud.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Automatisk støvsuger 18 Jun 2012 00:09 #3251

  • janice
  • janice's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
  • Modtagne Tak: 1
Vi leder efter en bundsuger men synes, at mange af de omtalte herinde er en lige lovlig stor investering, når vi lige har postet en mindre formue i at etablere pool + terrasse.

Kan de lidt billigere modeller anbefales, eller er de simpelthen for billige? Jeg tænker bl.a. på de der mariehøns, hvaler mv. far Hayward. Nogle erfaringer - anbefalinger eller det modsatte?

På forhånd tak!!

Mariehne.jpg
Sidste redigering: 18 Jun 2012 10:08 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Automatisk støvsuger 18 Jun 2012 09:42 #3254

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
bl.a mariehønen er en ganske god maskine som rigtig mange er glade for. grodt sagt er den eneste grund til at der bliver købt automatiske at folk ikke gider det med en støvsugerslange der skal sættes ned i skimmeren
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Automatisk støvsuger 18 Jun 2012 10:09 #3256

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Jeg har lavet en anmeldelse af den her: geismar.dk/projekt-galleriet/category/25-hvalen
De har forskelligt udseende; mariehøne, hval osv. Min var en "hval" ;)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Automatisk støvsuger 19 Jun 2012 15:43 #3270

  • janice
  • janice's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
  • Modtagne Tak: 1
Det lyder som om, du var meget tilfreds med den - kan du anbefale den?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Automatisk støvsuger 05 jul 2012 01:03 #3397

  • Mikkel
  • Mikkel's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
En lille korrektion: De fleste "støvsugere" har svært ved at kravle op ad kanten når vand-temperauren er under 15 grader - plejer også at være nævnt i manualen (som rigtige mænd ikke læser).
Chaos, panic & disorder -...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Automatisk støvsuger 09 jul 2012 15:38 #3414

  • JHK
  • JHK's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Hej
Endelig fik jeg her i år efter 8 sæsoner med 'mariehønen' taget mig sammen til at investere i en 'rigtig' støvsuger. Det blev til en mindre model af typen SmartKleen. Den kostede under kr. 5.000,- så det var til at overkomme. Den har nu kørt et par måneder 2-3 gange om ugen og har fungeret upåklageligt. Poolen er 8.3 x 4.3 med skrå sider ned mod bunden. Den suger alt skidtet og virker mere effektiv end den gamle mariehøne hvor jeg også slipper for besværet med slangen til skimmeren og alt skidtet der suges ind i filteret. Egentlig en dum løsning men de fleste 'nybegyndere' bruger denne løsning da den er billigere. Jeg har ikke haft problemer med at rense posen der er af stof. Den er let at tage ud og sætte i igen. den beskidte pose dyppes i en spand vand eller en håndvask med vand i. Her vil den meste af skidtet så blive vasket ud. det gentages et par gange. Posen hænges til tørre og er derved klar til brug næste gang.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Automatisk støvsuger 22 jul 2012 08:04 #3428

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Jeg er nok den lidt mere doven type, skyller posen hurtigt i en spandvand og så i vaskemaskinen på en hurtig program på 30 grader. Ved godt at det bruger energi, men posen bliver så fin som ny og jeg har ikke det helt store arbejde B)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Automatisk støvsuger 18 Apr 2014 18:22 #4267

ved godt det et lidt gammelt tråd men jeg har sådan en dolphin (laura som vi kalder den)der går ca 30 cm op af siderne og ville ikke undvære den og der er 4 filter der lige til at pille ud og spule med vandslangen det tager ikke 5 min og mener jeg gav ca 5500 kr for den
kenneth thomsen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Automatisk støvsuger 13 Sep 2016 17:22 #7127

  • PoolNoob
  • PoolNoob's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Jeg kan læse mig frem til, at flere fra denne tråd (godt nok en tråd af ældre dato), har en dolphin støvsuger. Jeg har for en måned siden overtaget et hus med pool, hvortil der hørte en dolphin easykleen med. I dag da vi satte den i vandet, virkede den ikke. Er der nogen der har bud på hvad der kan være galt?
Jeg er helt ny i det her med pool, men har googlet mig frem til, at sådan en frækkert er forholdvis dyr, så det kunne være rigtig dejlig, hvis den kunne fikses.
Den har virket upåklageligt til nu. Den sidder i stik og der er lys i "power supply". Jeg kan umiddelbart ikke se nogle 'fejl' på ledningen.
Jeg kan læse mig frem til at nogle smider posen i vaskemaskinen. Vi har kun haft skyllet den med en vandslange. Kan det være fordi posen skal vaskes ordenligt, at den støvsugeren slår fra?
Derudover kom jeg i dag til at tænde den i en anden rækkefølge end vi plejer. Jeg satte det blå stik i "power supply" og trykkede på "on", jeg fandt ud af, at strømstikket ikke sad i, så jeg satte strømstikket i mens den stod på "on"- iøvrigt stod støvsugeren stadig på poolkanten- havde ikke lige tænkt på at sætte den ned :/ . Jeg hørte ingen lyd fra hverken støvsuger eller power supply, da der kom strøm i. Men kan dette lille 'stunt' have medført til en kortslutning???
Sheena
Sidste redigering: 13 Sep 2016 17:36 af PoolNoob.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Automatisk støvsuger 13 Sep 2016 19:49 #7130

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Det kan være alt fra en sikring til et hærget flyde kabel:

Check følgende:

1. Er der skrape knæk på flyde kablet ?
2. Der er en sikring i strømforsyningen er den sprunget, det er sådan et lille glasrør med en tråd i er tråden væk er sikringen gået
3. Har du sat stikket helt i strømforsyningen, omløberen skal skrues helt ind (taler af erfaring).

NB. selve posen til støvsugeren SKAL tages ud og skylles ellers vaskes samt tørres efter hver tur den har kørt - hvis ikke ja så holder støvsugeren ikke længe :(
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Automatisk støvsuger 14 Sep 2016 11:29 #7132

  • PoolNoob
  • PoolNoob's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Tak for svar.

Stikket sider helt i. Har prøvet flere gange
Sheena
Sidste redigering: 14 Sep 2016 11:31 af PoolNoob.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.184 sekunder