Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Installation af indløbsdyser

Installation af indløbsdyser 25 Jan 2009 18:53 #101

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 23 nov 2008 : 11:35:31

Hej.
Har købt en ny dysse. Der følger 4 pakninger med, 2 hvide i gummi og 2 brune i noget stivere materiale. På den dysse jeg har nu, er der kun 3 pakninger, 2 bløde hvide og en hård hvid. Den ene hvide sidder indvendig i poolen på lineren og de 2 øvrige udvendig ved stålvæggen. Er det en fejl der er 4 med på den nye eller hd sken sidste bruges til? Hvad skal de brune bruges til i.f.t. de hvide?
Mvh
Ejegod

bjarne



529 Posts
Posted - 23 nov 2008 : 17:55:32

det kommer lidt an på den dysetype du har købt. kan du ikke sende et billed


Mads M



134 Posts
Posted - 23 nov 2008 : 18:18:54

Jeg tror nok jeg ved hvad de brune er, det er kork skiver som skal sidde op imod de dele som bevæger sig når man spænder pakningerne til.

Forstil dig at du har en møtrik og imellem den og emnet er der en gummi eller silikonepakning, det vil være umuligt og spænde dette sammen da pakningen vil låse. Derfor skal skiven lægges imellem så man kan lave den korrekte bespænding, upload et billede eller sæt mig cc på mailen til Bjarne.

Du kan få min mail adresse ved og sende en mail til mig her inde fra, jeg vil ikke lige lægge den ud på siden pga. af evt. spam.



Ejegod



66 Posts
Posted - 30 nov 2008 : 16:54:36

Hej igen.
Har lige forsøgt at uploade 2 billeder. Tror desværre de lige er en sjat for store.
Kan jeg sende dem direkte til Jer?
Giv lige en tilbagemelding.
God aften
Mvh
Ejegod


Mads M



134 Posts
Posted - 30 nov 2008 : 19:41:02

Helt ok, jeg har lige mailet Bjarnes og min mail adresse til dig.

Mvh. Mads


Mads M



134 Posts
Posted - 03 dec 2008 : 08:43:32

Så alle kan være med uploader jeg lige billederne fra Ejegod

Jeg vender lige tilbage senere i dag med en beskrivelse af selve dysen og dens pakninger.

051220092.jpg


051220093.jpg




bjarne



529 Posts
Posted - 03 dec 2008 : 14:45:56

en anden gang skal du ikke købe denne type. Problemet med den er bla., at når du skal skifte lineren på et tidspunkt, så kan du ike skifte den uden at fjerne dysen. det kan godt lade sig gøre da din står over jorden, men forestil dig at du havde gravet den ned. såskule du til at grave op og en hel masse for at kunne fjerne dysen. Køb altid dyser der er lavet på en måde der gør, at dysen ikke skal fjernes for at skifte linerk


Mads M



134 Posts
Posted - 03 dec 2008 : 18:50:37

Bjarne har ret

Jeg kan henvise dig til et sted hvor du kan få den dyse som Bjarne snakker om, for når du skal til og igang med og skifte og montere hvorfor så ikke få en god dyse.

Den bedste dyse jeg vil mene man kan få er den model hvor man har 6 rustfri skruer på fronten, da man efter min mening får den korrekte bespænding.

Men tilbage til pakningerne, som du kan se på billede på udvendigside af poolen startende inde ved stålvægen, her monteres silikone/gummpakningen oven på denne pakning monteres kork pakningen. Grunden til at man montere kork pakningen/skiven er for at man kan komme til og bespænde den 8 kantet bespænding, hvis denne kork skive ikke er der kan det være svært og spænde det rigtigt sammen.

Samme regel gælder på den anden side, her er det vigtigt at silikone/gummi pakningen ligger på bagsiden af lineren, det er nemlig her den skal slutte tæt. Igen hvis der er roterende dele i forbindelse med bespændingen på denne side lægges kork skiven ind imellem. HUSK at kork pakningen ikke slutter tæt, men gør det muligt at bespænde uden modstand




Bor



22 Posts
Posted - 03 dec 2008 : 20:22:26

Halløj Mads,

kan du ikke smide mig en mail, med det sted du henviser til ??

Bo)


kingglostrup



87 Posts
Posted - 03 dec 2008 : 21:13:23

quote:
Originally posted by bjarne

en anden gang skal du ikke købe denne type. Problemet med den er bla., at når du skal skifte lineren på et tidspunkt, så kan du ike skifte den uden at fjerne dysen. det kan godt lade sig gøre da din står over jorden, men forestil dig at du havde gravet den ned. såskule du til at grave op og en hel masse for at kunne fjerne dysen. Køb altid dyser der er lavet på en måde der gør, at dysen ikke skal fjernes for at skifte linerk




Hej Bjarne !

Kan du ikke forklare dette nærmere ?
Jeg forstår ikke hvorledes at man skal kunne montere en dyse som er spændt imellem stålet og dugen uden at det giver problemr ved " Liner skifte "

Du skriver selvfølgelig også " vælg en dyse som gør at du kan skifte liner uden at dysen volder problemer " Men hvilken dyse kan dette ?
Jeg tænker på at når dysen sidder og spærnder på dugen / lineren som den vel altid må gøre, hvordan kan man så skifte lineren ?

Mvh Thomas

Ps. min dyse ligner din, og jeg har kun 2 gummipakninger og det er tæt


Ejegod



66 Posts
Posted - 06 dec 2008 : 16:24:04

Hej igen
Mads, tak for dit forklaring og den hjælp i det hele taget. Det med pakningerne, må jeg lige have en gang til.
Indvendig: Mener du, at silikonepakningen skal ligge mellem liner og stålvæg? Hvis ja, skal der så ikke være noget mellem dysse og liner?

Den type dysse, Bjarne talr om, er det den samme du har sned billeder af til mig?
Mvh
Ejegod


Mads M



134 Posts
Posted - 08 dec 2008 : 20:00:08

Hej Claus

Undskyld det sene svar , men jeg var dælme til en julefrokost som man lige skal komme sig over jeg er vist ved og blive gammel.

Med den dyse som du har er det faktisk lige meget om pakningen er imellem stålvæg og liner eller imellem dyse og liner.

Men det er lige gået op for mig at den dyse du har købt, godt kan være svær og få tæt pga. af din stålvægs type. Derfor vil jeg anbefale dig og finde en anden, som lovet vil jeg lave en henvisning.

Mvh. Mads
B
Sidste redigering: 05 Dec 2009 17:19 af mos.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.180 sekunder