Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hvad skal jeg pudse min beton pool med før maling?

Hvad skal jeg pudse min beton pool med før maling? 12 maj 2010 15:45 #1027

  • Sniperman
  • Sniperman's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Hej,

Vi har købt en hus med dertilhørende udendørs pool i dårlig stand:
104_6028.jpg


Da poolen ikke egner sig til en poolliner, har vi istedet sandblæst poolen, for at få den gamle maling af, så vi kan male den op på ny med en frisk gang maling.

Nu hvor betonen står helt rå, er der nogle enkelte huller som skal pudses op først.
Jeg vil derfor gerne vide om hvad man skal bruge når den skal pudses op og skal den grundes før jeg maler.

Jeg har købt noget special betonpool maling hos Sadolin, men jeg kan ikke huske hvad det hedder.

MVH
Peter
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Hvad skal jeg pudse min beton pool med før maling? 12 maj 2010 18:02 #1028

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hvorfor egner den sig ikke til en liner - kan ikke se det umiddelbart?????? :huh:

du skal bruge en betonmørtel eller vådrumsspartel - alt efter skadernes omfang.

den eneste betonmaling til swimmingpools jeg kender er Sika,s POOLCOAT
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Hvad skal jeg pudse min beton pool med før maling? 05 Jun 2010 23:40 #1165

Du skal som udgangspunkt ikke grunde før du coater på beton til pool, men du skal sikre dig at der ikke er nogen fugt i betonen du skal coate.... Men ret dig altid efter de anvisninger der er angivet på det fabrikat/type du vil bruge.

En lille kontrol på fugtigheden i betonen er at tage 1 kvm klar palstik og ligge på betonen og tape rundt i kanten af plastikken, hvis der efter 24 timer er fugt på den indvendige side af plastikken.... ja, så er der for meget fugt i betonen til at male..! Den fugt du ser på bagsiden af plastikken, er den samme fugt som vil dannes på "bagsiden" af din maling og dermed skalle af igen.

Der findes mange egnede epoxy til formålet og en epoxy er klart at foretrække, da den har en stærkere opbygning end en 1-komponent maling.

Hvis du mangler fyldestgørende oplysninger om arbejds-procedure og maling til projektet, kan du henvende dig til Kim Hoffman i farve x-perten i Svendborg eller henvende dig til Farveriget i Køge, begge forretninger kan give dig den fornødne vejledning.

Du skal bruge betonpuds til dine skader.


MVH
Andersen
Sidste redigering: 05 Jun 2010 23:41 af andersen2009.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.165 sekunder