Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hvilken løsning vil være bedst

Sv:Hvilken løsning vil være bedst 17 jul 2010 23:18 #1578

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hvor tyk er selve poolvæggen ?
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Hvilken løsning vil være bedst 17 jul 2010 23:19 #1579

  • kimfmx
  • kimfmx's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 28
Ud fra hvad jeg har erfaret mig fra andre steder er den nok omkring 5mm minimum.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Hvilken løsning vil være bedst 17 jul 2010 23:36 #1582

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
rent ud sagt - SHIT :( Selv om det lyder negativt, så har du enten en rigtig gammel selvbygger pool, der er lavet ved at lave en "trækasse" som man så har beklædt med glasfiber - eller også en pooltype jeg aldrig har set før - og jeg har set mange

Var den lavet rigtigt, så havde man som minimum tørstøbt hele vejen rundt om poolen på ydersiden da man lavede den, således at denne støbning holdt på væggen - især når man tømte den for vand

Så du har 2 problemer:
A. hvordan skal di sikre din pool rent fysisk
B. hvorfan får du den pæn

vedr. A. Skulle du lave det rigtigt" så gravede du ud omkring din pool og foretog den støbning jeg talte om før. Alternaivt - når dit æstestikproblem er løst - fylder du vand i samtidig med at du fylder op med strandfyld elle 0-8 grus udvendig. de 2 tryk skal holde hinnanden i "skak"
Hvis jeg var dig, så ville jeg skynde mig at sætte nogle stolper på tværs af poolen og sæte dem fast således at poolen bliver holdt på plads og ikke skrider enten ind eller ud
Vedr. B Du kan slibe forsigtigt -meget forsiktigt - så du ikke skader glasfiberen - og derefter male med en opfriskningsmaling - glem altom at coate den som man gør med glasfiber i almindelighed. det bliver ikke pænt i så gammel en pool - og mange gange heller ikke i en ny - en pool er ikke en båd
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Hvilken løsning vil være bedst 17 jul 2010 23:44 #1585

  • kimfmx
  • kimfmx's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 28
Nu da du siger det, der var faktisk rester af noget let bygningsmateriale, lidt lige som gasbeton,men det var ikke konsistent langs poolen, men da jeg under udgravningen også vandt de tykke ledninger til pool lyset klippet over påske 50 cm nede unde overfladen kan jeg kun tro at det ikke er først gang der er nogen dernede.. Så hvem ved om det kun er den side der er dårligt støttet. I alle fald, så længe der er vand i, og den ikke falder sammen vil jeg ikke begynde at grave ud og støtte op igen.. Den har hold i mange år, så den holder nok nogle stykker endnu.. men kunen godt trænge til en opfriskning... Jeg må se på det med at slibe den.. Mvh
Kim Mortensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Hvilken løsning vil være bedst 17 jul 2010 23:50 #1587

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det er rigtigt så længe du har vand i er der kun små muligheder for problem - jeg ville gøre som dig, for alternativet er enten et enormt arbejde hvis resultat er uvidst - eller at lave en ny pool :(
Kan man ikke få den man elsker må man elske den man har - eller undvære ;)

og nu er det sengetid - godnat
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.176 sekunder