Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Beton pool med liner hvor beton krakelerer

Beton pool med liner hvor beton krakelerer 08 maj 2011 14:56 #2246

  • jense
  • jense's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 15
Hej Jeg har en 25 år gammel beton pool der fik ilagt en liner for ca 10 år siden (før jeg flyttede ind) nu har jeg haft poolen tømt pga utæthed i en grundvandsventil og samtidig har jeg opdaget at poolen under lineren krakelerer. Der ligger store mængder sand og betonstykker nedenunder. Jeg har tækt mig at fylde den op med vand igen men er der nogen der har et bud på hvor længe min liner kan holde til at der ligger sand/løs beton nedenunder og gnaver i lineren?

Min pool er 5x10 og er 2,1 dyb i den ene ende og 1,6 i den anden. Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg skal renovere den når min liner engang ikke længere kan tåle alt det sand der ligger nedenunder? Skal jeg renovere betonen eller skal jeg have lagt en stål pool ned? Jeg har ikke noget imod at poolen bliver lavere og eventuelt også smallere men er meget glad for længden
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Beton pool med liner hvor beton krakelerer 11 maj 2011 07:01 #2276

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hvor længe lineren kan holde afhænger af hvorb "skarpe" afskalningerne er. Jo skarpere jo hurtigere vil de gnave sig igennem - og så er der jo også det med udseenet

Det kunne godt lyde som, at den oprindelige oppudsning af poolvæggene enten ikke har fået lov til at hærde ud før ilægning af liner, eller at der ikke har været brugt cementmørtel. Så når du engang skal skifte liner skal du have renoveret denne oppudsning. Inden ilægning af ny liner kan du sagtens lavde den både smallere og lavere - det er bare at fylde op og lavet et nyt dæk etc etc
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: jense
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder