Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Renovering af beton pool

Renovering af beton pool 12 maj 2015 17:20 #5522

Hej forum.

Bliver. Den 1 juli den lykkelige ejer af nyt hus, hvor der er en udendørs ældre (årgang pt. Ukendt) beton pool. Da jeg en novice på dette område, har jeg en række spørgsmål. Der ligger en gammel dug/liner i poolen, som er færdig. Jeg ved pt. Ikke hvor meget filter og pumper der er. Men har kigget på nettet i dag ang. Udskiftning af liner, men er der ikke andre alternative end liner ? Glasfiber ser jeg ikke som noget jeg vil give mig ud i. Er der ikke en overfladebehandling af selv betonen? Eller er det liner, fliser eller glasfiber?

Mvh.
Klaus
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Renovering af beton pool 12 maj 2015 18:31 #5523

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Når det er en pool med en eksistrende liner i ( selvom den er færdig ) så er poolen ikke bygget til at lægge fliser i. Nogle gør det ved at lægge en vådrumsmembran indeni før man lægger fliser, men vi har aldrig troet på denne løsning. Skal en pool beklædes med fliser, skal den støbes i aaggressiv beton der er vandtæt i sig selv - og selv her lægges der en vådrumsmembran i for at være sikker. Man skal huske på, at fliserne i sig selv IKKE er vandtætte
Derudover er en fliseløsning rimelig dyr, idetr det er specialfliser / klinker der skal bruges for at de ikke skal sprænge

Glasfiber som "amatør" er en meget dårlig løsning grundet faren for glasfierpest / osmose)

Så linerløsningen er den mest oplagte. den liner man bruger er en 1.5 mm tyk dobbeltarmeret liner der svejses i poolen
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Renovering af beton pool 12 maj 2015 20:36 #5524

Tak Bjarne.

Er det noget man selv kan svejse eller få lavet på mål?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Renovering af beton pool 12 maj 2015 21:08 #5525

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Du har 2 muligheder for liner
1. en 1.5 mm armeret liner som er den der normalt bruges i en betonpool. Den kan du ikke selv lægge i - bare tro mig B) den koster alt efter forskellige forhold mellem 4 og 500 kr. m2 incl. materialer og arberjdsløn
2. Så kan du få lavet en færdig pose efter mål i en tykkelse op mellem 0.6 og 1 mm - som har under den halve levetid ( 10-15 år i gennemsnit ) - prisen for denne vil ca. være mellem 1/3 til 1/2 delen af en 1.5 mm liner, men så skal du også selv lægge den i ;)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Renovering af beton pool 13 maj 2015 09:47 #5526

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Hvis du vil have noget der ser ordenlig ud og HOLDER, så skal du gå efter at få 1.5mm liner i, og lad en prof. gøre det!
Hvis du ikke har prøvet det før, vil du sansynligvis ikke få et godt resultat ud af selv at prøve.
Rent bortset fra, at en "pose" ikke holder lige så længe som en rigtig 1.5 mm. liner.

Min 13 år gamle pool er en betonpool, og er dermed sammenlignelig med din, og min 1.5mm liner fejler INTET, og den sidder præcis hvor den blev sat for 13 år siden!

Se geismar.dk/projekt-galleriet/category/8-montering
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.165 sekunder