Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hvordan hæve vandstanden i en pool

Hvordan hæve vandstanden i en pool 25 Jan 2009 17:26 #92

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 09 mar 2008 : 21:34:49

Hej med Jer,

Hvis nu jeg gerne, i vores linerpool, ville hæve vandstanden, kan jeg så bare sætte en ny skimmer i. En med en højere åbning ??

Bo



bjarne



529 Posts
Posted - 09 mar 2008 : 22:42:49

Hej Bo
jeg ved ikke hvad der var gået galt før i opsætningen, men nu er det i orden.
I princippet kan du bare gøre det, men svar mig lige på flg.

1. Hvor højt oppe sidder din skimmer nu. hvor mange cm er der fra skimmeren og til overkant af pool ?????
2. Hvor højt oppe holder du din vandstand i skimmeren nu ??


Bor



22 Posts
Posted - 10 mar 2008 : 17:17:54

Lige lidt svar

1: ca. 10 cm
2: ca. midt i

Hilsen
Bo)


Bor



22 Posts
Posted - 10 mar 2008 : 17:19:40

Lige et foto



bjarne



529 Posts
Posted - 10 mar 2008 : 17:56:52

Ja så kan jeg godt forstå at du vil have den hævet. Normalt sættes skimmeren kun 2 cm nede fra overkantdu skal imidlertid gennem et større arbejde.
1. tømme din pool for vand - næsten
2. fjerne overkantflise samt den liste der holder lineren på plads
3. fjerne lineren hvor skimmeren sidder
så er der 2 muligheder
enten er du så heldig at du kan finde en skimmer der både kan dække det nuværende hul samt være så stor at den kan komme op så der kun er 1-2 cm fra overkant af pool - så heldig tror jeg næppe du er med de mål du har giver

Løsning nr. 2

4. popnitte et stykke blik eller svejseblik på det hul der er nu til den eksistrende skimmer
5. tegne af til hul til. en ny skimmer
6. skære hullet ud
male med rustbeskyttelsesnmaling
7. sætte et stykke filt på som beskyttelse af skarpe kanter
8. sætte ny skimmer i
9 sætte liner m.v i

du vil få en meget bedre pool, men det er et godt stykke arbejde


Bor



22 Posts
Posted - 10 mar 2008 : 18:14:59

Tak for svar.

hvis jeg nu vælger løsning 2, hvad gør jeg så med det hul, som er i linere ?

//Bo


bjarne



529 Posts
Posted - 10 mar 2008 : 18:19:46

Så køber du et stykke liner som du limer over det eksisterende hul. mindre problem. husk speciallim


Bor



22 Posts
Posted - 10 mar 2008 : 18:53:05

SÅ tror jeg sk. at den er der

Download vedhæftet fil: 2008310185227_IMG_0318.gif


bjarne



529 Posts
Posted - 11 mar 2008 : 08:27:48

p.s hvis du vil undgå arbejdet, så kan du hæve vandstanden i din pool. Der skal bare minimum være så megen plads foroven, at et blad kan passere ind i skimmeren. Så "redder" du 5-10 cm mere vandstand


Bor



22 Posts
Posted - 11 mar 2008 : 20:29:19

Go* ide

//Bo)


Nicolai123



2 Posts
Posted - 18 mar 2008 : 09:57:38

Hej med jer.

Nu har jeg med interesse læst med her, og har faktisk et lignende problem. Vores pool har fungeret siden 2005 hvor jeg opførte den. Det er en unipool stålpool, og på et tidspunkt gik min plade til bundsug i stykker, og jeg kunne ikke finde en tilsvarende i dk. Derfor valgte jeg at skifte skimmeren, som derved ikke var tæt.

Efterhånden synes jeg lineren rundt om hullet til skimmeren er noget træt, og jeg kunne ønske mig at skære ca. 2 cm af hele vejen rundt, og dermed fjerne det der var tætningsmiddel o lign på, for derefter i princippet at lukke hullet helt med et nyt stykke liner.

Nogen siger et, andre siger andet. Hvad mener I., kan det holde på det sted, hvis lineren bliver skruet fast på et stykke der er limet lige indenfor måske 1 cm hele vejen rundt.

Mvh.
Nicolai

nma


bjarne



529 Posts
Posted - 22 mar 2008 : 11:46:09

hvis du skærer af rundt omkring skimmeren- renser den del af lineren som du skal lime på omhyggeligt og derefter bruger en rigtig lim så kanj du sagtens gøre det når lineren ikke er ældre. Men du skal stadig som skrevet før, sænke vandstand etc etc før du gør det.
Rigtig lim er f.eks. Cascos kontaktlim for blødgjort PVC eller Boxer undervandslim


bjarne



529 Posts
Posted - 22 mar 2008 : 11:48:42

P.s

jeg forstår ikke helt det der med at bundsuget gik i stykker og du derfor var nød til at skifte skimmeren ?????


Nicolai123



2 Posts
Posted - 26 mar 2008 : 19:01:19

Hej Bjarne.

Jeg kunne simpelthen ikke finde en skimmer der var identisk med den oprindelig olympicskimmer der medfulgte sættet fra unipool, og valgte derfor at prøve med en meget lignende skimmer fra poolfirma her i nærheden. Den passer størrelsesmæssigt, men hullerne sidder ikke på samme måde, og da jeg også har haft lineren afmonteret pga. andet problem, sidder den måske ikke 100% præcis i udskæringen til skimmeren.

Det er meget ærgerlig omstændigheder, og min løsning kan stadig være at finde en skimmer der en smule større. Ved at der findes en såkaldt euro-skimmer på markedet, og den har et indvendigt mål på 210 x 145 mm., hvilket vil klare mit umiddelbare problem i siderne.

Mvh.
Nicolai Mølgaard-Andersen
Tilst

nma


bjarne



529 Posts
Posted - 27 mar 2008 : 14:50:47

det fatter jeg ikke. olympic skimmeren er er af de mest kendte skimmere. hvis< du ringer rundt kan du med 100% garanti finde den
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.170 sekunder