Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Oprulningssystem til termodug?

Sv: Oprulningssystem til termodug? 27 Jun 2012 22:36 #3332

  • hst
  • hst's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 1
Hej Bjarne.

Billederne er indsat i mit indlæg.

Jeg kommer nok tilbage efter min nuværende ferei da jeg har preoblemer med cyanursyreindhold efter brug af maxi 2000 tabletter. Henrik
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Oprulningssystem til termodug? 28 Jun 2012 21:42 #3334

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Her billederne af mit oprulningsstativ :)

Jeg startede som sagt med et fast monteret men efter, som at poolen er oval og terrasse og miljø basere sig på buer i flisegangene virkede det fast monterede for "mig" lidt afgrænsende. Men igen det er et spørgsmål og smag og behag B)


IMG_1.jpg



IMG_2.jpg
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Oprulningssystem til termodug? 04 jul 2012 14:57 #3389

  • cbr
  • cbr's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Mads, har du et nærbillede af hvordan du monterer termodugen til oprulningsstativet?

Vi er nybagte ejere af en pool og har indkøbt termodug + oprulningsstativ tilsvarende dit, men vejledningen er temmelig mangelfuld (for at sige ikke-eksisterende), så vi er lidt i tvivl om, hvordan vi bedst får fastgjort dugen til stativet.

Der medfølger monteringssæt - lange stropper med ét hul i den ene ende og 5-6 huller i den anden ende og så en masse rektangulære plasticplader med to huller og en plasticskrue. Jeg kan fremsende billeder hvis nødvendigt.

Mvh
Charlotte
Charlotte
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Oprulningssystem til termodug? 04 jul 2012 21:00 #3394

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Jeg kender godt det bendelsæt ideen med det er at der på sættes nogle velcrobånd på oprullerstangen og på bendelerne er der tilsvarende. På den måde kan bendelerne tages af stangen og stativet rulles væk:

1. Det får man aldrig gjort, man går det når tæppet er på når der skal bades men ikke den anden vej.
2. Limen mister sin evne og de skal hele tiden efter limes.

Løsningen kan bla. være at sætte en selvskærende rustfriskrue (helst syrefast 316L) med skive på igennem bendel og ned i oprullerstangen, eller vælge og lave nogle små beslag som jeg har gjort. Kan desværre ikke uploade billeder i aften da jeg først kommer hjem måske imorgen eller fredag, så skal jeg nok tage et billede af mine beslag.

Mine bendler er forresten lavet af 1.5mm armeret liner (uarmeret virker ikke) )rester de fungere rigtig godt og så er det endda et affaldsprodukt ved tilskæring, men man skal selvfølgelig kende en der er folie montør for at få sådan nogle :)
Mvh. Mads
Sidste redigering: 04 jul 2012 21:01 af Mads M.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Oprulningssystem til termodug? 05 jul 2012 19:32 #3399

  • cbr
  • cbr's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Vedhæftet er et billede af, hvad jeg har tilbage efter at have samlet selve stativet.

10 stropper, 20 plastic plader og 12 skruer. Skal ikke kunne sige om skruerne er syrefaste eller selvskærende...

Der stod i beskrivelsen hvor jeg købte det, at monteringssættet var inklusiv - så burde alt jo også være med.
Bilag:
Charlotte
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Oprulningssystem til termodug? 05 jul 2012 20:10 #3400

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Ok det er det sæt :) troede lige at det var et andet sæt.

Men plastikpladerne er til monteringen på selve tæppet, pladerne monteres så der er en på hver side af tæppet. Det er en slags forstærkning, så tæppet ikke bliver rykket i stykker B)

Til montering af pladerne skal plastik skruerne med tilhørende plastik møtrikker bruges.

Stål skruen skal bruges til monteringen af selve bendlen på opruller røret, nu kan jeg ikke så diameteren på skruen men du skal forbore et hul her efter kan du skrue den selvskærende skrue igennem bendlen og ned i røret.

Håber at det var forklaring nok ellers må du lige vende tilbage :)

Du kan evt. checkke yxos hjemmeside der er både gode billeder af hans montering af dækken og en ung flot fyr ved navn Ole :) geismar.dk/projekt-galleriet/category/16-daekken [ps. håber at det er ok jeg linker til dig Ole]
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Oprulningssystem til termodug? 06 jul 2012 15:43 #3401

  • cbr
  • cbr's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Super forklaring - det kan vist ikke gå helt galt B) Tror jeg supplerer med nogle skiver så stroppen ikke bliver revet i stykker af skruen.

Tak for linket til Oles side - fantastisk informativ hjememside :)

Tusind tak for hjælpen!
Charlotte
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Oprulningssystem til termodug? 06 jul 2012 19:51 #3402

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
God ide med skiverne, husk at de skal være i rustfristål eller får du sådan nogle grimme rustløbere. Det bedste er V4A det er også det som kaldes "aisi 316l" det er syrefast, næst bedst er selvfølgelig V2A som bare er rustfri. Men i ageresivemiljøer som i og omkring en pool vil V2A ruste med tiden specielt hvis det er en indendørspool så er det NO GO!

Jeg taler af erfaring for jeg har en Eva solo regnmåler i V2A stål og den ruster hvis den er for tæt på poolen :( har flyttet den og nu ruster den ikke mere.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.188 sekunder