Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Termodug til 8 Ø ?

Termodug til 8 Ø ? 25 Jan 2009 17:06 #87

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 10 maj 2008 : 10:35:18

Hej med jer.

Jeg mangler desperat lidt hjælp til at finde et termodækken.
Jeg har forsøgt mig på diverse pool leverandør sider, men da jeg har en rund pool Ø8 er det bare ikke nemt.

Det største jeg kan finde på markedet er til en Ø6.

Kan det passe at jeg selv skal konstruere noget, og er der så nogle der har erfaring med dette?

Håber at få lidt hjælp :-)

bjarne



529 Posts
Posted - 10 maj 2008 : 12:02:59

du kan ikke få et større i standard end 6 meter. hvis du skal have større end dette skal det speciallaves til dig og det kan man godt få gjort via et poolfirma


Martin k



12 Posts
Posted - 11 maj 2008 : 10:08:39

Hej Bjarne

Ja den besked har jeg også fået, men så er det desvarre oftest til 3 x prisen
for et på 6 meter.

Kan du evt. anbefale mig et poolfirma i trekantsområdet?

Edited by - Martin k on 11 maj 2008 10:08:53


bjarne



529 Posts
Posted - 11 maj 2008 : 11:27:47

du har ret. det er meget dyrt af få lavet tingene specielt. Mit
princip om hverken at rakke ned på nogen eller anbefale nogen hindrer mig i at anbefale dig nogen specielt


dosser



6 Posts
Posted - 13 maj 2008 : 15:17:26

Hej Martin

Jeg har modtaget et fra (henvisning slettet af poolraadgiver) 4x10m til 2900kr. hvilket jeg syntes er en rimelig pris, jeg har spurgt her i forummet efter priser men uden resultat, men tilbage til dit spørgsmål, så talte jeg i telefon med firmaet og de laver dem også i andre størrelser da de selv "svejser" dem .
Giv dem et ring og hør hvad det skal koste, de lader til at være til at tale med.

Jan Dosdal

Edited by - dosser on 13 maj 2008 15:18:08


Martin k



12 Posts
Posted - 13 maj 2008 : 17:52:16

Hej Dosser

Suoer, dem vil jeg prøv at ringe til :-)
Det kunne være rart at få poolen lidt over de 22 grader, som den er nu :-)

Tak for hjælpen.

Ps. er der andre der har forslag er I selvfølgeligt velkomne til at sige til.


bjarne



529 Posts
Posted - 13 maj 2008 : 20:59:27

Hej dosser og martin - sorry men

Iflg. poolraadgiverens politik om firmahenvisninger er dit link til firmaet slettet. Hvis poolrraadgiveren tillader henvisninger til konkrete firmaer, vil diverse firmaer bare begynde at bruge forrummet til at lave reklame i.
Hvis brugerne af forummet vil formidle konkrete firmaer, må det ske vie en email direkte til den der spørger. Det er alt andet lige let, da mailaddr. jo fremgår af indlægget


bjarne



529 Posts
Posted - 13 maj 2008 : 21:06:05

p.s Uden at bryde mit princip kan jeg iøvrigt godt sige, at 40 m2 til 2900 er en fair pris - HVIS det er incl. moms og det er en kvalitet på 500 micron.I modsat fald er det ikke


dosser



6 Posts
Posted - 14 maj 2008 : 07:06:05

Ok, Bjarne, havde indtryk af at poolrådgiveren ikke selv ville anbefale eller give links, men at det var iorden med os andre. sorry.

Men Bjarne, jeg kan sige det er inkl. moms dog med 240 kr. til fragt oveni, hvor mange Micron det er på ved jeg ikke, men det ser ud til at være en kraftig kvalitet, ikke et der flyder med tilbage når pumpen kører (min rulle sidder modsat dyserne!) og rimelig stift og vigtigst af alt så holder det på varmen og luft fugtigheden er drastisk sænket i forhold til før, min pool er indendørs. temp. idag er 26 gr. herligt.

Skulle andre være interesseret i henvisningen er i velkommen til at sende mig en mail (håber der er iorden )


bjarne



529 Posts
Posted - 14 maj 2008 : 08:07:20

alle mail henvendelser til hinnanden er selvfølgelig i orden - det kommer jo ikke poolraadgiveren ved hvad I siger til hinnanden. I kan også bare klikke på mail ikonet lige ovenover, så kan I maile direkte til hinnanden. Det med micron er vigtigt da det er udtryk for kvaliteten - undersøg det ( om ikke for andet så for andre der læser dette)


Martin k



12 Posts
Posted - 14 maj 2008 : 20:13:14

Tak for hjælpen begge 2, og jeg nåede at "hapse" linket inden det forsvandt
;-)


bjarne



529 Posts
Posted - 14 maj 2008 : 20:50:40

fint nok - husk at sikre dig 500 micron til den pris - ellers er det ikke fint


dosser



6 Posts
Posted - 15 maj 2008 : 11:05:08

Nu reklamere firmaerne jo ikke ligefrem på deres hjemmesider med hvor mange Micron deres dækken er på LoL men det jag har købt, hos ham jeg ikke må fortælle hvem er ;-) er på 400 micron og med en prisforskel på 25-30 pr. m2 ved jeg ikke om det er pengene værd og ofre det mere i pris(og jeg ved ikke engang om det er på flere micron til den pris!).
I hvert fald virker det tykt og slidstærkt, og holder på både varme og kondens, kan se en enorm forskel på før og nu, og da min pool er indendørs, kommer der ikke samme slid af støv og sand som ved en udendørs pool, så jeg er sikker på det er prisen værd.
Har forøvriget ikke kunnet finde noget i nærheden af den pris på nettet, og i pool forretningerne koster det en bondegård, så jeg har opnået det jeg ønskede med de 400Micron og til en pris som jeg mener er iorden.


bjarne



529 Posts
Posted - 16 maj 2008 : 07:42:37

og det er i den sidste ende også det vigtigste.Prøv at læs under VARMETAB i vejledningerne. her kan du se hvad du reelt får ud af en termodug - og det er meget
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.153 sekunder