Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: sikkerhedscover = termodug eller?

sikkerhedscover = termodug eller? 22 Jun 2011 17:59 #2487

  • Lyngtoft
  • Lyngtoft's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 63
  • Modtagne Tak: 4
Min kone og jeg har for nyligt købt et hus med pool, hvilket allerede har vist sig at være en fantastisk ting! Nu er vi dog i den situation at vi skal være forældre snart og i den forbindelse har vi tænkt lidt på sikkerheden.

Eftersom vi har en varmepumpe vil jeg gerne kombinere sikkerhed med varme beskyttende. Så vidt jeg kan google mig frem til findes to typer. Lamel covers og et mærke "Walu", der ikke ser helt så lækkert ud som de flotte lamel covers. Er der nogen der har kendskab til det ene eller det andet?

Jeg kan se de fleste "billige" covers løber op i omkring 20.000.- nogen der ved hvad de lamel covers koster og om de overhovedet findes til en oval pool som min?
Lyngtoft
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: sikkerhedscover = termodug eller? 22 Jun 2011 18:53 #2488

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Alternativet er at bygge et plankeværk med lodrette brædder (så man ikke kan klatre over) uden om poolen. Det ser ikke så kønt ud, men kan gøres for en billigere penge tror jeg.

Normalt tror jeg man ville tænke en sikkerhedscover løsning ind i sin pool-løsning, inden man bygger, og det er din jo ikke.

Hvis du skal have et cover, som VIRKELIG beskytter, og det skal det jo, ellers kan man ligeså godt lade være, og det skal man IKKE, når det gælder børn, så skal det nok speciallaves til din pool.

Det skal nok passe, at du skal hoste op med et anseligt beløb, og hvis du skal det, så kan det jo ligeså godt blive lavet ordenligt. Jeg kan desværre ikke refere nogen.

Jeg tror Bjarne vil være den rette til at rådgive her...
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: sikkerhedscover = termodug eller? 23 Jun 2011 08:13 #2489

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
a. en termodug er ikke og kan ikke fungere som en sikkerhedsdug
b. lamel covers kan du ikke få til en oval pool
c. det eneste cover du kan fp der både er sikkerhed og termoisolerende er en saft cover der løber i nogfle skinner der bliver lagt på langsiderne - og de er dyre 20.000 plus minus alt efter poolstørrelse
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: sikkerhedscover = termodug eller? 25 Jun 2011 15:03 #2508

  • Lyngtoft
  • Lyngtoft's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 63
  • Modtagne Tak: 4
Hej igen

Tak for inputs, det snævrer jo mine muligheder lidt ind. Jeg er sådan set ok med en pris på de 20.000.- hvis det ellers kan laves pænt og er nemt at rulle på/af.

De der skinner der kører op langsiderne, betyder det at coveret så flugter med selve fliserne? så ville det måske også være nemt at benytte haveslangen for at skylle den ren inden man fjernede den, så ikke alt skidtet kommer ned i poolen..
Lyngtoft
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: sikkerhedscover = termodug eller? 25 Jun 2011 15:34 #2511

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
nej. der ligger nogle skinner langs med poolen og deri glider så selve coveret - coveret er 15 cm bredere end poolen og kommer derved til at ligge på vandoverfladen. det er her sikkerhden ligger. man benytter vandets bærende kraft
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.164 sekunder