Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Led strips til pool

Led strips til pool 15 Okt 2015 20:42 #6071

  • Weber
  • Weber's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 25
Jeg overvejer at sætte led strips rundt i lineren på min pool, har set flere youtube video, hvor man har gjort dette, men har lidt svært ved at finde nogle led strips som er egnet til netop dette, og da jeg snakkede med en gut som solgte led strips, sagde han at dem solgte kunne ikke tåle kloren i vandet ?!?!

Nogen af jer som har erfaringer med netop dette, eller kan anbefale et bestemt produkt til dette projekt!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Led strips til pool 21 Okt 2015 11:20 #6078

  • Lyngtoft
  • Lyngtoft's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 63
  • Modtagne Tak: 4
Jeg brugte selv en del tid sidste år på at undersøge dette, for jeg syntes ideen er super fed og det ser godt ud - specielt nu hvor man kan få rigtigt godt led strips (Ikke de standard fra Bauhaus osv).

Projektet stoppede lidt op ved økonomien, for der er ganske langt rundt om en 8*4m pool + det er lidt et sats, man ved jo ikke helt hvor godt det bliver.

Min ide var faktisk at sætte dem på undersiden af kantfliserne, så de ikke decideret var nede i vandet, men de ville selvfølgelig være udsat for sprøjt og fordamping osv.
Lyngtoft
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Led strips til pool 21 Okt 2015 12:49 #6079

  • Henrik A
  • Henrik A's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 35
  • Modtagne Tak: 2
Lyngtoft skrev:
Jeg brugte selv en del tid sidste år på at undersøge dette, for jeg syntes ideen er super fed og det ser godt ud - specielt nu hvor man kan få rigtigt godt led strips (Ikke de standard fra Bauhaus osv).

Projektet stoppede lidt op ved økonomien, for der er ganske langt rundt om en 8*4m pool + det er lidt et sats, man ved jo ikke helt hvor godt det bliver.

Min ide var faktisk at sætte dem på undersiden af kantfliserne, så de ikke decideret var nede i vandet, men de ville selvfølgelig være udsat for sprøjt og fordamping osv.

Under 100kr pr 5 meter, inklusiv levering, for en vandtæt udgave

Om de så holder sig vandtætte i længden skal nok komme an på en prøve.
Henrik
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Led strips til pool 21 Okt 2015 14:06 #6080

  • henningdalgaard
  • henningdalgaard's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 81
  • Modtagne Tak: 5
har overvejet det samme - blot at sætte dem under kantflisen på ydersiden - altså mellem kantflise og flise så de oplyser rundt om poolen. Tror det kunne se godt ud.
Henning Dalgaard
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Led strips til pool 21 Okt 2015 20:43 #6081

  • Lyngtoft
  • Lyngtoft's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 63
  • Modtagne Tak: 4
Ja, men hvis du skal have de "gode" med 5050 eller 5630 tror jeg de hedder, så er det noget dyrere. Så en ca. 400.- pr 5m og så skal du bruge 20m
Lyngtoft
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Led strips til pool 22 Okt 2015 07:57 #6083

  • Henrik A
  • Henrik A's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 35
  • Modtagne Tak: 2
5630 kan så vidt jeg ved kun fås i enkelt farve, dvs rød ELLER blå eller gul eller hvid.
Koster under 80kr pr 5 meter.
5050 kan fås som multicolor, så man selv kan skifte farve eller lade den skifte automatisk, de koster ca 130kr med fjernbetjening og driver.
Så projektet er da økonomisk overskueligt.
Jeg tænker på at lade dem løbe indvendig på overdækningen (når jeg får lavet den færdig). Der vil de ikke blive dicedered våde men masser af vanddamp fra fordampningen om dagen.
Har en stribe hængene i den udendørs poolbar nu, og lader dem hænge ude hele vinteren for at se om de kan holde.
Henrik
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Led strips til pool 22 Okt 2015 09:12 #6084

  • Lyngtoft
  • Lyngtoft's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 63
  • Modtagne Tak: 4
Mindes bare at jeg brugte en del tid på at google, og nogle af de billige "kina" aliexpress osv. er jeg ikke sikker på hvor god vandsikringen reelt er.
Men jeg ser da meget frem til billeder og en lille guide i forhold til hvor mange drivere og hvordan du laver kabling osv. :-)
Lyngtoft
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Led strips til pool 22 Okt 2015 10:18 #6085

  • henningdalgaard
  • henningdalgaard's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 81
  • Modtagne Tak: 5
ja der er forskel på vandskringen. Nogle ligger løst i et silicone bånd mens andre er støbt i en helt lukket kontruktion.

Jeg har ikke lige researched de bedste dioder i et stykke tid. Hvem ved hvilke man skal gå efter nu? Jeg vil helst undgå dem med flere farver, da de har mange flere leds, jeg tror en simpel varm hvis er mere holdbar - og man kommer aldrig til at bruge de farver allligevel. Bruger dem i hvert fald aldrig i poolen - måske én gang om året til en poolfest.
Henning Dalgaard
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder