Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Indendørs pool - rengøring

Indendørs pool - rengøring 17 Jun 2015 12:23 #5702

  • KimB
  • KimB's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Hej,

Jeg er ny (kommende) pool ejer i sommerhus. I den anledning har jeg et spørgsmål til rengøring af den indendørs pool som har stået ubrugt hen i over et år (halvt fyldt). Poolen er en cement pool med små fliser (se vedlagte billeder fra da den var fin og fyldt op).

Sådan ser det ikke ud i dag! Poolen er som skrevet næste halvt fyldt op, men med meget mørke grønne/brune belægninger på bunden og til dels på siderne - pool kosten kunne dog relativt let fjerne det værste. Hertil er termo dugen også "ramt" lidt.

Spørgsmål:

- Bør poolen blive tømt helt før rengøring?
- Er det for voldsom at benytte højtryksspuler?
- Hvilke rensemidler bør benyttes?
- Kan termodugen reddes ved rengøring (og hvilke midler)?

Læste tillige interessante links vedr. opfyldning. Her blev det nævnt at man kunne få dispensation ved kommunen - er der nogle der har erfaringer med dette? Og så blev det ligefrem nævnt at Falck/brandvæsen kunne komme forbi og fylde op, men det antager jeg var en joke?

Efter rengøring vil jeg blot følge jeres anvisninger herinde, samt jeres fine app. Har set at ( fjernet - ingen rekalmer for andre detailforretninger - se forumregler ) sælger vedligeholdes udstyr/kemikalier til fornuftige priser - kommentarer til det?

Mvh. KimB
Sidste redigering: 17 Jun 2015 15:32 af Bjarne. Begrundelse: forumnregler om reklame
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Indendørs pool - rengøring 17 Jun 2015 15:45 #5703

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
du har kun 2 muligheder:
a. fyld poolen op og chockklorer med 300 g klorranulat pr. 10 m3 - 1-2-3 gange indtil alle grøn, brun og sortalger er slået ihjel
b. tøm poolen og rengør den med en 10-15% saltsyreopløsning - brug åndedrætværn

Termodug. det kommer an på hvad problemet er - er der alger på den eller kalkbelægninger. hvis kalkbelægninger så vask den af i samme saltsyreopløsning

Du i nogle kommuner få kommunen, falk eller brandvæsen til at fylde op, men du kommer alligevel til at betale for vandet. Så det er kun et spørgsmål om den tid det vil tage at fylde vand på med en slange kontra en tankbil

Mine kommentarer til det sted du mener har udstyr
a. vi driver jo dette forum gratis og svarer gratis på alt stort set hele døgnet rundt og hjælper alle med alle problemer uanset om disse er opstået via andre firmaer eller ej. Det eneste krav vi har til gengæld er, at forummet ikke bliver brugt til at gøre reklame for andre detailforretninger - der iøvrigt ikke yder nogen form for gratis kvalificeret rådgivning
b. vi fører også alle rengøringsting til alt i vores shop - og i forskellige kvaliteter. Det er muligt at enkelte ting kan findes billigere på nettet, men det er alligevel vores håb, at nettop vores service og rådgivning gør, at brugerne støtter os
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Indendørs pool - rengøring 17 Jun 2015 16:09 #5704

  • KimB
  • KimB's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Hej Bjarne,

Tak for hurtigt og fyldestgørende svar. Jeg vil naturligvis kvittere med at købe det der skal købes hos jer :)

Jeg vil nok vælge option b). Skal der efter rengøring med opløsning vaskes efter med andet end vand (højtryksspuler)?

Termodugen er ramt af både alger og kalk - måske bedre blot at udskifte? Jeg antager at det så er noget i har i shoppen.

Jeg antager at det er teknisk forvaltning eller den lokale brandstation man kontakter.

Dbh Kim
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Indendørs pool - rengøring 17 Jun 2015 18:01 #5705

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Jeg vil nok ikke anvende højtryksrenser, du risikere at ødelægge fugerne imellem fliserne. En alm. vandslange er ganske fin ;)

En anden ting er at hvis du vælger at afsyre poolen SKAL fugerne fugtes med rent vand, hvis ikke vil de suge syren og blive svækket.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Indendørs pool - rengøring 18 Jun 2015 09:35 #5706

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Good point
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder