Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hvidt bundfald

Hvidt bundfald 25 Okt 2015 16:49 #6086

  • JHK
  • JHK's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Hej
Jeg undres over at min pool (40.000 l) her den sidste måned, har fået et hvidt bundfald. Det ligner klor. Det ses ved at støvsugeren er fyldt med dette hvide pulver efter en støvsugning. Det skal bemærkes at jeg ikke har givet klor i poolen de sidste 2 uger da jeg snart regner ned at lukke den ned. Har også prøvet at returskylle hvilket ikke hjælper. Jeg har dog ikke målt Ph siden sidst på sommeren og har ej heller givet flokningsmiddel. Jeg har her først på sommeren fået udskiftet sandet i sandfilteret til nogle nye partikler som skulle fungere bedre end sand og har spekuleret på om disse partikler har noget med sagen at gøre. Har aldrig tidligere observeret dette hvide pulver i bunden af poolen.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvidt bundfald 25 Okt 2015 19:59 #6087

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hmmmm -hvad er det du har udskiftet sandet med ???????
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvidt bundfald 25 Okt 2015 19:59 #6088

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hmmmm -hvad er det du har udskiftet sandet med ???????
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvidt bundfald 25 Okt 2015 20:29 #6089

  • JHK
  • JHK's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Det er et materiale der hedder Fibalon.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvidt bundfald 26 Okt 2015 00:07 #6090

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Så har du efter min mening årsagen her.
Fibalon er så nyt et filermedie på swimmingpool markedet at der ikke er de store erfaringer med det. Efter hvad jeg ved og har hørt fra dem der har prøvet det, så kan det ikke renses ordentligt via returskyldning, men skal tages ud af filtret og skylles manuelt under vandslange - præcist som med det filervat som du bruger i et akvarie.
Mit gæt er, at filtret nu er så beskidt, at det begynder at vende tilbage til swimmingpoolen.
Ingen af de øvrige forhold du har nævnt kan iøvrigt medføre at der begynder at komme hvidt affald
Prøv at søge på fibralon i vores søgefeldt og se om der ikke er andre der har snakket om det
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvidt bundfald 26 Okt 2015 00:07 #6091

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Så har du efter min mening årsagen her.
Fibalon er så nyt et filermedie på swimmingpool markedet at der ikke er de store erfaringer med det. Efter hvad jeg ved og har hørt fra dem der har prøvet det, så kan det ikke renses ordentligt via returskyldning, men skal tages ud af filtret og skylles manuelt under vandslange - præcist som med det filervat som du bruger i et akvarie.
Mit gæt er, at filtret nu er så beskidt, at det begynder at vende tilbage til swimmingpoolen.
Ingen af de øvrige forhold du har nævnt kan iøvrigt medføre at der begynder at komme hvidt affald
Prøv at søge på fibralon i vores søgefeldt og se om der ikke er andre der har snakket om det
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder