Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Problem med renholdelse af nedsænket lamelcover

Problem med renholdelse af nedsænket lamelcover 28 jul 2017 00:02 #7671

  • Boss
  • Boss's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Hej Forum,

Jeg har sidste år fået bygget en beton pool med en falsk væg i den ene ende, der separerer pool fra "grav", hvor der er installeret elektrisk lamelcover. Berle der har bistået med poolen, anbefalede én dyse i graven, der er placeret i midten på langsiden. Graven måler 5,40 x 0,90 x 0,90 meter. Den falske væg stopper ca. 5 cm under vandoverfladen.

Mit renholdelses problem opstår mens cover er oprullet. Omkring midten af coveret, hvor dysen er monteret, holdes coveret tilfredsstillende rent, men i enderne hvor der ikke er dyser, der opstår der hurtigt algevækst på lamellerne, da der simpelthen er for stillestående vand (min umiddelbare konklusion).

Jeg skal i de kommende uger til at bygge en komposit terrasse hen over graven. Denne bliver konstrueret i 3 sektioner, så disse kan fjernes individuelt i tilfælde af reparation af oprul og så jeg et par gange om året kan støvsuge graven.

Jeg overvejer nu om jeg skal bygge 2 "inspektions lemme" ind i de yderske sektioner, så jeg regelmæssigt kan plumpe nogle klortabletter ned i siderne af graven, i håbet om at de kan holde algevæksten på lamel coveret nede. Det irriteret mig dog voldsomt, at jeg skal have så meget vedligehold med det cover!!

Jeg er også bekymret for vinter halvåret. Jeg har 90.000 liter vand i poolen og bor i byzone, så tanken er at sænke vandstand til under dyse højde og proppe skimmer spandende til og spænde et vintercover ud. Men hvad skal jeg gøre i graven? Hvis cover ligger nedsænket i vand over hele vinteren, så vil algerne virkelig angribe cover og give mig et stort arbejde inden pool sæsonen startes op. Hvad gør i andre, tømmer i pool graven helt?

Er der nogle af Jer der kan bistå med bedre forslag eller selv har erfaringer med nedsænket lamel cover?

På forhånd tak!
Sidste redigering: 28 jul 2017 00:06 af Boss.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Problem med renholdelse af nedsænket lamelcover 09 Aug 2017 09:56 #7719

  • henningdalgaard
  • henningdalgaard's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 81
  • Modtagne Tak: 5
Jeg tror ikke der er mange med erfaringer med dette herinde. Jeg har selv overvejet en grav til mit cover tidligere men gik fra det igen. Problemet er nok at hvis du installerer flere dyser så mister du flow til de rigtige dyser i selve poolen.

Jeg ville prøve de udenlandske foraer som feks. troublefreepool.com eller forlange at Berle kommer ud og kigge på problemet.
Henning Dalgaard
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.150 sekunder