Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Lavt tryk på sandfilteret

Lavt tryk på sandfilteret 01 maj 2011 20:04 #2165

hej har par spørgsmål ? skal forfilter huset være fuld med vand ? Har en pool på 45m3 hvor mange bar skal sand filteret vise, det står på 0.2bar ? og så kommer der luft i sandfilteret skal lufte ud hele tiden, hvordan fejl finder jeg problemet? Simmeren suger rigtig godt, men syntes ikke der er så meget tryk på dyserne. Håber jeg kan få svar på nogle af mine spørgsmål.

Hilsen Morten
Sidste redigering: 02 maj 2011 05:25 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hjælp Hælp 02 maj 2011 05:05 #2167

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hejsa :)

Ja forfiltret skal være fuldt af vand, der må gerne være lidt luftbobler øverst. Men det skal ca. være 95% fuld af vand, ellers suger pumpen ikke ordentligt.

Jeres filter viser godt nok et lavt tryk, det kunne tyde på at i får falsk luft i systemet. Du skal finde din utæthed fra pumpen imod skimmeren, det kan være at fra et frostsprængt rør til en fitting der bare skal skues efter.

Start med og gå dit teknikrum igennem, check og låget på pumpen slutter tæt og her efter rørføringen fra pumpe mod skimmer.

Hvis pumpen har været demonteret i forbindelse med vinteren eller hvis andre dele har være demonteret er det et godt sted og starte med og lede for utætheder. Efter som at det er på suge siden utætheden er, kan den være svær og se da der ikke kommer vand ud af den, men luft vil blive suget ind (lydt evt. efter visle lyde når pumpen kører).
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder