Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Flokningsmiddel - hvordan? og et ? om støvsugning

Flokningsmiddel - hvordan? og et ? om støvsugning 04 maj 2011 15:09 #2217

Vi har i sommers købt et hus med indendørs pool, dog er det først nu at vi er i gang med at få poolen "klar" til sommeren da vi ikke nåede det sidste år. Så vi er helt grønne og uerfarne og det går ad h*** til fordi jeg bare ikke kan finde ud af det med pH, klor, mælket vand og den nyeste - flokningsmiddel. Jeg forstår simpelthen ikke brugsanvisningen. Der står, at man skal hælde så og så meget i, den er jeg med på, men så står der også, at man skal returskylle filteret efter 3 dage. Fint, men hvad gør jeg i mellemtiden? Skal filteret køre aufbrudt i 3 dage? Det bliver ja da bims i hovedet af ;-( filteret/pumpen står i vores kælder og er ret larmende - og så synes jeg det lydfer ret dyrt at have pumpen kørende i 3 dage...

Og så et støvsuger-spørgsmål: når jeg støvsuger, kommer der ret ukart vand ud igennem dyserne. Jeg synes jeg har prøvet alt (i hvert fald alt hvad jeg kan komme i tanker om) dvs. returskylle samt efterskylle, men uanset hvad synes jeg at det vand der kommer tilbage til poolen er mere snavset (mælket) end det vand jeg suger ud - på nær alle insekterne, som selvfølgelig ikke kommer ud igen. Er det tegn på at sandet i filteret skal skiftes - eller er det mig der gør noget forkert?

Og findes der en eller anden form for netværk, en slags "pool-venner", hvor erfarne pool-ejere kan komme på besøg og hjælpe de uerfarne i gang? Jeg kunne selvfølgelig bare ringe efter et pool-firma og betale mig fra det, men jeg vil hellere finde en ganske privat, almindelig pool-bruger som til dagligt selv bruger en pool og ved alt om den og som kan dele ud af sine erfaringer - og som gerne vil hjælpe fordi han synes det er hyggeligt og fordi han måske selv nogle år tidligere stod med en ny pool og ikke anede hvad han skulle stille op med den ;-)

Hilsen fra en ny pool-ejer/bruger
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Flokningsmiddel - hvordan? og et ? om støvsugning 04 maj 2011 17:26 #2218

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hej

Vi skal nok guide jer igennem og tillykke med sommerhuset :)

Prøv og læs denne artikel igennem der er 12 steps, den sætter de fleste fag begreber på plads.

http://swimmingpool-raadgiveren.dk/artikler-vejledninger/104-efter-du-har-bygget-pool/119-12-sporgsmal-efter-poolkob

Her efter kommer der sikkert 1000 nye spørgsmål, men dem er vi så klar til og svare på :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.155 sekunder