Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: tryk i systemet

tryk i systemet 01 Aug 2014 07:42 #4912

  • with
  • with's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld Forumbruger
  • Indlæg: 50
Jeg har været noget uheldig med de poolslanger i Flex som egentlig skulle være gode. de har sprunget læk flere gange, så nu skulle det være slut og jeg kontaktede det lokale VVS firma som har skiftet dem ud med en hærdet meget kraftig gummi slange. Virker rigtig fint. Nu har jeg lagt mærke til at trykket i filteret er faldet, vandgennemstrømningen er fin, og jeg kan stige trykket ved og justere lidt på bypassen. Umiddelbart vil jeg jo mene at det ikke skulle være noget problem, men vil da lige høre experticen her i forummet ?

Jeg vedlægger et par billeder bla. andet af manometeret før og efter slangeskift og selvfølgelig backwash.
manometerpfilterunderdrift.jpg


filtertryk.jpg


nyeslanger.jpg
Søren With
Sidste redigering: 01 Aug 2014 08:18 af Ole. Begrundelse: Fjernet off topic emne
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

tryk i systemet 01 Aug 2014 08:20 #4913

  • with
  • with's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld Forumbruger
  • Indlæg: 50
nogen gange skal man vist lige huske og tænke sig om. Efter en kop kaffe eller 2 fik jeg den geniale ide og slå solvarmen til og vupti, så skete der noget med trykket
trykmedsolvarme.jpg
Søren With
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

tryk i systemet 01 Aug 2014 08:28 #4914

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Alt afhængigt af hvilken slanger du har haft før, så kan den indre modstand jo varierer. Eller slangen kan have fået et blødere bøj, hvis du syntes at flowet er det samme, så længe dig tilbage og nyd vandet.
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

tryk i systemet 01 Aug 2014 09:13 #4915

  • mrwee
  • mrwee's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 73
  • Modtagne Tak: 6
Det bliver interessant at se hvordan det holder. Har selv lige købt 35m flex i Holland til min solfanger, men den bliver noget blød i solen :(.
Må man spørge hvad det kostede?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

tryk i systemet 01 Aug 2014 23:49 #4923

  • with
  • with's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld Forumbruger
  • Indlæg: 50
jeg har endnu ikke fået regningen, men måtte gøre noget. Det her Flex pool slange sprang læk hele 4 gange på ca 6 uger
Søren With
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.169 sekunder