Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Vandtilslutning til rutchebane

Vandtilslutning til rutchebane 07 Jun 2010 20:59 #1175

  • JBR
  • JBR's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 21
Ja så er rutchebanen som det sidste tilbehør, netop blevet monteret af poolfirmaet. Så står man der tilbage og kigger på en rød slange der hænger løst ned fra toppen af rutchebanen ? Hvad er den bedste løsning....jeg syntes jo måske at det er lidt irriterende at jeg ikke på forhånd var orienteret omkring vandtilslutning til rutchebanen, da jeg så havde forsøgt at udspekulere en fornuftig løsning. Vi er startet med at tilslutte haveslangen, men det er irriterende at vi så pkt. 1, tilsætter koldt vand, pkt. 2, skal køre vand i afløbet jævnligt da vandstanden jo stiger med denne løsning, og pkt. 3, at der vel også er potentiale i et forstørret forbrug af svovlsyre og klor ? Findes der en cirkulationspumpe som kan bruges til dette formål ? Det virker sådan lidt gøg og gokke agtigt når man tager rutchebanens pris i betragtning. Med venlig hilsen Johnny
JBR
Sidste redigering: 20 Mar 2011 16:48 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Vandtilslutning til rutchebane 07 Jun 2010 21:13 #1176

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
for det første lyder det som dårlig information og installation fra poolfirmaet,s side. Enhver kvalitativ - og også mange billige har altid vandtilslutning da man ellers ikke rutcher bedst muligt :angry:

Dernæst har du kun 2 muligheder:
A. køb en lille akvariepumpe og lad den hænge ned i bassinet og lad den levere vandet til rutchebanen
B. lav et udtag på dit alm. cirkulatiobssystem - og grav en slange ned og hen til rutchebanen. ved rutchebanen kan du sætte en lille kuglehane, så du kan åbne og lukke for vandtilførslen
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Vandtilslutning til rutchebane 20 Mar 2011 16:41 #2049

  • JBR
  • JBR's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 21
Hej Bjarne

Jeg valgte den besværligste løsning..... jeg fik gravet en rende i min nyanlagte "rullegræsplæne" fra rutchebanen og til teknikrummet. Her har jeg fået indbygget en kugleventil i rørsystemet, så jeg kan køre en delstrøm til rutchebanen når vi bruger denne. I længden den bedste løsning.

Med venlig hilsen

Johnny Brandt
JBR
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Vandtilslutning til rutchebane 21 Mar 2011 06:29 #2050

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
klogt - det er det eneste der fungerer i længden:)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.158 sekunder