Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hvornår skal der vinterlukkes

Sv: Hvornår skal der vinterlukkes 26 Aug 2011 20:52 #2706

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Ja dem der har set den i virkeligheden (lokale pool mand) siger at den faktisk ligger meet tæt på en rigtig net løsning. Det net som jeg anvender er særdeles stærk, nettet kan holde til at en frontlæsser på en traktor får fat i det.

Jeg har faktisk overvejet og bestikke en som jeg ved har adgang til en industrisymaskine, så kan jeg få syet remmene fast i selve nettet og så kommer jeg vist ikke tættere på YXOS løsning. Men løsning jeg har nu fungere ganske fint og tager en 1/2 time om montere og jeg har 1000 andre projekter så det må vente.

Det er korrekt at ensilagenet er det samme som silonet (mener jeg), der findes flere kvaliteter og størrelser. Det kan fåes i alle grovvarer forretninger så som Almas og DLG, sandsækkene fås samme sted de har også en tragt man kan låne til når man skal fylde grus i sækkene.

Jeg er dog gået over til water tubes, vandoser/rør som fyldes med vand. De er godt nok lidt dyre hvis man ikke lige selv kan lave dem, men det kræver bla. at man kan svejse PVC folie.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hvornår skal der vinterlukkes 28 Aug 2011 08:28 #2707

  • Lyngtoft
  • Lyngtoft's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 63
  • Modtagne Tak: 4
Nå, jeg har fundet et sted på nettet hvor jeg kan købe sådan noget silonet i en passende størrelse, så jeg tror jeg giver det et forsøg :-)
Net + stopper + remme = stadig frygteligt meget billigere end et færdigt standard cover :-)
Lyngtoft
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hvornår skal der vinterlukkes 28 Aug 2011 17:28 #2708

  • Weber
  • Weber's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 25
Lyngtoft skrev:
Nå, jeg har fundet et sted på nettet hvor jeg kan købe sådan noget silonet i en passende størrelse, så jeg tror jeg giver det et forsøg :-)
Net + stopper + remme = stadig frygteligt meget billigere end et færdigt standard cover :-)

Det kan man da ikke skrive uden at smide et link... :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hvornår skal der vinterlukkes 28 Aug 2011 19:29 #2709

  • Lyngtoft
  • Lyngtoft's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 63
  • Modtagne Tak: 4
Haha troede ikke det var tilladt her på siden, men jeg skal da smide dig en privat besked :woohoo:
Lyngtoft
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.170 sekunder