Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Dyser, propper

Dyser, propper 29 Nov 2016 14:47 #7181

  • HT1
  • HT1's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Hej, er igang med at lukke til vinter. Vandet er tømt til under øverste dyser og skimmere er tømt og proppet af. MEN hvordan får jeg dysehovederne af disse dyser. Kan se at der er brækket noget af og den lokale pool "ekspert" ved ikke hvordan man gør. Hvis ikke jeg kan få dysehovederne af, hvordan dækker jeg så af mest hensigtsmæssigt? ....... Og kan det virkelig passe at man skal betale over 1.700 kr. for at poolfirmaet tømmer vand af, hælder en halv dunk vinterklor i og tager et par runder for blade (uden dog at fjerne alle). Der blev sat to propper i skimmerne og vandet er tømt at rør........ !! Håber nogen kan hjælpe en nybegynder med en ældre pool :-)


IMG_4683.jpg
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Dyser, propper 30 Nov 2016 19:51 #7182

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Hvor får du vinterlukket for 1700kr? Normalt koster det over 2000 kr. Mindst.
Jeg ved ikke hvordan du får dysehovederne af. Jeg har aldrig set den type. De ser også noget hærgede ud. Jeg ved ikke hvordan man får dem af, uden at ødelægge dem, eller lave ny "kærv" i dem.
Problemet, når ting ikke glider på skinner, så kan man bruge lang tid på ting der driller. Det uanset om man er "expert" eller nybegynder. I værste fald skal dysen helt skiftes, for hvis ikke du kan få den ud, så kan den ikke proppes til, og så får du vand i rørene, når vandet begynder at stige, og så risikerer du frostspængninger i rørene.
Det er vel strengt taget ikke "expertens" skyld, at dine dyser er i stykker, tænker jeg, og hvis han har brugt et par timer hos dig (incl. kørsel?) så synes jeg heller ikke prisen er urimelig.
Ellers prøv at ringe til Aquaswim i Vedbæk. De er ret gamle i faget, og har set det meste af hvad der er af dyser på markedet, men man kan naturligvis ikke garantere, at netop din type dyse er blandt de "gængse".

"En halv dunk vinterklor"... Hvad er "vinterklor"? Mener du det, man hælder i for at forebygge algevækst?
Hvor meget der skal i afhænger af hvor stor din pool er, og så naturligvis hvor meget der er i dunken. Jeg kan jo ikke sige, om en "halv dunk" er lidt eller meget. Mon ikke han har hældt det i, der skal til for en pool af netop din størrelse? Hvad står der på dunken?
Hvad blev der forresten af den anden "halve dunk", der ikke blev hældt i? Tog han den med hjem igen?
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Dyser, propper 30 Nov 2016 21:13 #7183

  • HT1
  • HT1's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Hahaha...... er du i familie med Bente......... anyway.....
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Dyser, propper 30 Nov 2016 23:00 #7184

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Går ud fra at du mener Bente fra Aquaswim.dk. Nej, det er jeg ikke. Jeg prøvede efter bedste evne at svare på dit spørgsmål, men hvis du tager det ilde op, så lad os endelig holde her.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.164 sekunder