Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Myggelarver

Myggelarver 22 maj 2012 23:20 #3067

  • vanille
  • vanille's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Vi har fået et problem med en million myggelarver i vores pool. Vi fyldte vand i over halvanden uge, så der gik noget tid før vi fik justeret ph og chokkloreret. På det tidspunkt var der en masse "skæl" rundt i bassinkanten, som vi på det tidspunkt ikke havde regnet ud var myggelarver....og selve myggelarverne troede vi var snavs der var hvirvlet op.

Chokkloreringen har tilsyneladende ikke taget livet af myggelarverne - og det virker heller ikke helt til at filteret har filtreret dem fra - mit spørgsmål er nu - hvordan slipper vi af med de millioner af larver der vrikker rundt i vores pool inden de udklækker og vi har en sand myggeplage resten af sommeren?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Myggelarver 23 maj 2012 07:50 #3068

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hejsa

Ja det lyder lidt som en plage, havde selv samme problem da vi byggede vores pool :(

Det blev dog løst efter at vi gav chock klor, efter som at det er nyt vand i er startet med kan det være nødvendigt at give det en omgang chockklor mere :)

Hvis jeres klor niveau er normalt nu, så bare giv den en tur mere samt børste alle sider og bund så der ikke sidder nogle laver fast der. I kan evt. vente med afbørstningen til nogle timer efter i har givet chockklor.

HUSK AT BRUGE USTABILISERET KLOR TIL CHOCK!

Giv den ca. 300g pr. 10m3 så tror jeg de myggelarver nok skal forsvinde B)

1. Hvad er jeres klor og pH nu?

2. Huskede i og kører mindst 24t med pumpen i et stræk efter første gang chock klor?
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Myggelarver 23 maj 2012 07:59 #3069

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Hvis de hænger i overfladen kan I vel tage de fleste med et net?

Derefter: Enig med Mads. Chokklorér!
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Myggelarver 21 Jun 2012 16:52 #3285

  • vanille
  • vanille's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Tak for jeres svar - og undskyd jeg ikke fik vendt tilbage.

Chokklorering og en tur med nettet fik poolen på ret køl igen. Det er jo også logisk nok - hvis man tænker sig om :)

Jeg gik vist bare i panik og googlede som det første - og så kom der hits op fra USA, hvor de åbenbart synes det er en god ide at smide olie i poolen i et sådan tilfælde. (efterladte pools efter Carolina).

Sommeren er her jo nu - og vi slap fra myggene med skrækken.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.166 sekunder