Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hvor meget tære klor på et lameltæppe nede i vande

Hvor meget tære klor på et lameltæppe nede i vande 20 Dec 2014 13:13 #5166

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Jeg har også en scuba-II. Det er nok en af de bedste anskaffelser jeg har gjort. Den koster tusind kroner, men det koster flere tusind kroner at skifte vand efter en klor lås.
Man behøver den ikke, for alle poolforhandlere tilbyder at måle ens vand gratis (med en scuba) men problemet er, at man får det ikke gjort. Efter 10 år med pool mente jeg mig rimelig habil hjemmepool mand, og brugte en strip.
Se anden tråd her på siden om min klor lås. ;) derefter anskaffede jeg mig en scuba :)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvor meget tære klor på et lameltæppe nede i vande 20 Dec 2014 22:53 #5167

  • cristian
  • cristian's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 3
Super - glæder mig over du kan se al min energi :cheer:

Ved godt at strips kan være utrolige ustabile men den her pool gut, laver ikke andet hele dagen og har et pænt stort site www.youtube.com/channel/UCq33AlEZl8QBmxatFEwknew
han går pænt meget op idet, og derfor siger han også at de kan være upræsise. Men dem han specifik henviser til er meget præcise - så det ved flere test - om mod dråbe test. (men hvorfor kan man ikke bare paste billeder ind ?)

Har ledt efter en ny amerikansk rapport, så jeg kunne lægge linket. som jeg har læst på nettet, men nu kan jeg ikke finde den igen. Den omhandlede Cyanur og klor og bakteriers overlevelse. Den konkluderede at hvis man var oppe på 50 i Cyanur værdi var løbet kørt, kloren var så soveset ind i cyanur at den ikke kunne reagere ordentligt og selv med en værdi på 30 kunne nogle bakterier stadig munter sig. Man skulle under 30 og helst - selvom det ikke stod specifik i tal var på de 20-25 som i selv skriver :(

Da regel nr. 1 er kopier mester = Bjarne
Skal jeg da have glas i min Diamond Ø 65 filterbeholder :-)
Og bruger altid HTH klor

Ja det ca. sådan et cover som jeg ønsker mig, og det skal holde 100 år :-)

Ole: Ren griner at forhandlerne bruger scuba, troede de havde et super avanceret analyse maskine stående, men hvis det virker er det jo godt nok :-)

Vil dog gerne starte med pille og dråbe test - samt lege med det mærke strips som pool boy anbefaler, og lære at kunne se og smage på vandet og sige hvordan det har det. Før jeg går over til scuba - bare for at få det lidt under huden og fordi jeg synes det er super spænende :-) og jeg snart er en fattig mand.

Men må eje en Nature2 - må sige til mester at det snart er min fødselsdag, så kan jeg måske få lidt rabat :P

Ole: Må også sige at det var noget at et super stykke håndværk du fik lavet med den fjernelse af klor lås og fik poolfesten igang med 23 grader varmt vand. Håber der bliver lavet en pool konkurrence hos Bjarne hvor den kommer med som disciplin :-)
Jeg stiller op i Ph og klor ved smags test - i slår mig aldrig :-)
45m3 Vita pool hvid...
Sidste redigering: 21 Dec 2014 15:51 af cristian.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.155 sekunder