Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Drift af lille pool på ca. 8000 L

Drift af lille pool på ca. 8000 L 18 jul 2015 12:05 #5855

  • LHW
  • LHW's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Hej
Vi har købt en lille fritstående pool fra Swim and Fun, som vi har haft kørende i et par uger. I den bruger vi de to slags klor, firmaet anbefaler, og som man kan købe i ( redigeret aF ADMINISTRATOR - FORUMREGLER ). De hedder "Hurtig klor Step 2A" og "Langsom klor Step 2B". Vi måler dagligt på frit klor og PH værdi med Swim and Funs teststrips (målingerne er indenfor det anbefalede). Poolen er dækket med presenning om natten, vi suger dagligt synligt sediment op fra poolen med en hævert og har det medfølgende papirfilter kørende, når der ikke bades. Er der nogen her i forummet, der kan svare os på, om vi bør gøre mere/andet, og om vi også bør anskaffe os sandfilteranlæg, pumpe og uv-lys?
På forhånd tak. Mvh Lars
Sidste redigering: 18 jul 2015 13:15 af Bjarne.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Drift af lille pool på ca. 8000 L 18 jul 2015 17:43 #5858

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
et sandfilteranlæg er altid langt bedre end et papirfilter og også langt bedre end det vat der bliver markedsført. Så køb et sandfilteranlæg som kan fås som combifilter både i vores og andre firmaers webshops.
Derudover vil det være at skyde gråsspurve med kanoner at anskaffee andet til et lille bassin.
Vil du have en nøjagtig måling skal du anskaffe et tablettestsæt. Teststrips er de mest unøjagtige der findes af måle restudstyr

Når du bruger klor skal du være meget opmærksom på at noget klor er baseret på cyanursyre og kan give klorlås. læs i vores artikler og vejledninger om dette. Vil du undgå dette skal du bruge klortyper som Calsium hypoklorit
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: LHW

Drift af lille pool på ca. 8000 L 04 Aug 2015 13:15 #5906

  • mrwee
  • mrwee's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 73
  • Modtagne Tak: 6
Jeg vil give Bjarne helt ret. Jeg købte et komplet sandfilter/pumpe sæt (ok kvalitet) med rigelig kapacitet (0.75HK) til at kunne rense vores 17000L Intex sommerpool + nu også drive solfanger. Jeg bruger ikke meget tid på at passe poolen i forhold til første år hvor vi kun havde papfilter pumpen som meget hurtigt stoppede til.
Jeg bruger kun HTH klor
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: LHW
Tid til at oprette siden: 0.153 sekunder