Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: rengøring af thermodug

rengøring af thermodug 29 Feb 2016 10:22 #6173

  • stig
  • stig's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 12
Hej Kan en thermodug til poolen, holde til at blive rengjort for kalk, med kalkfjerner? , vores er blevet meget kedelig at se på når den er tør
SF
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

rengøring af thermodug 29 Feb 2016 11:19 #6174

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Du mener sådan en forstørret, forstærket bublewrap?
Jeg ville nok være forsigtig. Den er i forvejen ikke særlig glad for klor, som med årene gør den skør så den knækker og flækker. Jeg kunne godt forestille mig, at eddikesyre eller lign også ville nedsætte levealderen på den betragteligt.

Jeg betragter min thermodug som en "sliddel" der skal skiftes en gang imellem, og så glæder jeg mig over når den er ny og fin. Resten af tiden glæder jeg mig over, at jeg sparer varme, og ikke mindst vand i massevis ved at bruge det, når der ikke bades i poolen. :)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: stig

rengøring af thermodug 29 Feb 2016 11:35 #6175

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Når man holder sin ph værdi på 7-74 sker der ikke kalkaflejringer. Da undersiden altid er i vand, kommer problemet med kalkaflejringer først og fremmest på overfladen -. vedligeholdelse kan gøres ved at vende den om en gang imellem spledes at overfladen kommer i kontakt med vandet - hjælp til fjernelse af kalk. det letteste er at sænke vandets ph værdi til 5-6 stykker - og så lægge termodug med overfladen ned - så opløses den kalk der sider på overfladen
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: stig

rengøring af thermodug 29 Feb 2016 12:08 #6176

  • stig
  • stig's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 12
ok. tak for det. jeg vil da prøve at vende den..

er til indendørs pool, så regner med at den skal varmes op i nærmeste fremtid..:-)
SF
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.151 sekunder