Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Klor til pool

Klor til pool 16 Apr 2016 16:56 #6275

  • freezer20
  • freezer20's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 66
Hey poolnørder ;-)

På denne tid sidste år, havde vi sat vores pool op, men i år lader solen vente på sig, så vi trækker den nok et par uger endnu. MEN.....derfor kan man jo godt være lidt forberedt.

Vi har en pool på ca. 20m3 og sidste år kørte vi med saltvandsklorinator og det virkede upåklagelig. Der var en del vedligehold ved den, da den skulle renses med ca 7-10 dages mellemrum. Vi havde også en lille smule klor der flød rundt i en dispenser.

Ydermere investerede vi også i en lækker stålstige......men man kunne godt fornemme at den, selvom den ikke stod i vandet konstant, tog lidt skade af at stå i det saltholdige vand. Derfor overvejer vi at køre klorvejen i år.

Vi er så heldige at ha fået en Poolrådgiver-butik her i Odense.....kun ganske få km fra hvor vi bor, men jeg ville lige forhøre mig her, så jeg er lidt klædt på, inden jeg går derover og "kloger" mig ;-)

Det er muligt at vi har en pool i den billige ende, men det betyder ikke at vi skal gå på kompromis med hvad vi putter i den :-)

Så derfor vil vi gerne høre jer hvad der er bedst? Er det klor supersticks, HTH multiaction tabletter eller noget helt tredje?

Hvor længe holder ovennævnte?? Tænker på om en spand af det holder en sæson eller længere.

Jeg har læst lidt rundt på forum og kan se at det er ærgerligt at man skal skifte poolvand hvert år og at poolvand kun blir bedre med alderen. Det har vi dog ikke rigtig muligheden for, da producenten anbefaler at den tages ned, hvis der kommer frost. Så derfor, hvis der findes et guldkorn eller to ved opstart på pool, så skriv det gerne herinde.

På forhånd tak for jeres råd :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Klor til pool 17 Apr 2016 00:03 #6280

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hold du dig til det helt almindelige der altid er uden problemer. en calcium hypoklorit uden cyanursyre som det daglige klor ( ca. 1-2 gange om ugen afhængig af solen og så hold din pH værdi. Poolraadgiveren har i samarbejde med Europas største og mest solgte mærke Bayrol fået lavet sin egen gennemprøvede klor der er fuld på højde med HTH men betragtelig billigere. brug trygt den. vi har nu kørt den i 2 sæsoner uden en eneste utilfreds kunde og uden et eneste problem. vi har derudover også fået lavet vores egen pH minus. begge dele er i alle vores 3 butikker samt på nettet :)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: freezer20

Klor til pool 17 Apr 2016 07:53 #6281

  • freezer20
  • freezer20's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 66
Takker for svar :-)

Hvad hedder det mærke i har lavet?? Bare så jeg kan finde det i shoppen eller i butikken? :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Klor til pool 17 Apr 2016 08:20 #6282

  • john
  • john's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Guld Forumbruger
  • Indlæg: 59
Hej Bjarne
Jeg kan ikke finde Bayrol klor i webshoppen.
john
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Klor til pool 17 Apr 2016 08:49 #6283

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Der er sket en fejl på shoppen, men den kommer nu som enkeltprodukter. MEN du kan finde den her
shop.poolraadgiveren.dk/a-kemikalier-og-...mikalier-og-testsaet
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Klor til pool 17 Apr 2016 08:50 #6284

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.162 sekunder