Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Rækkefølge for måling

Rækkefølge for måling 07 Jun 2016 19:46 #6672

  • HT1
  • HT1's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Hej, jeg er ny i dette forum og ny-indehaver af pool og har forsøgt at finde frem til svar på mine spørgsmål herinde så jeg ikke skulle stille de samme spørgsmål som allerede er stillet før.........meeeen kommer måske til det alligevel :-)
Jeg måler klor, ph, og alkalitet, men er i tvivl om hvad der skal tilpasses først.

Situationen er den at vandet ser fint og klart ud, men alka er til den lave side (40) og klor kan jeg slet ikke måle (0). PH er nogenlunde ok (7-7,2).

Jeg har kommet klor i et par gange, men kan ikke måle nogen ændring, hvordan kan det være?

Jeg har et Aqua check strip sæt og et sæt med tabletter til at måle med. De viser nogenlunde det samme.

Desuden køre den ene dyse ikke, men mindre man spærre for den anden!! What to do?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Rækkefølge for måling 08 Jun 2016 08:17 #6681

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Allerførst få tjekket dit indhold af cyanur --- du kan finde alle forklaringer og vejledninger her: poolraadgiveren.dk/artikler

derefter din ph og alkalitet og derefter kloren

m.h.t det med dysen. Det kan være mange ting. Lige fra for lavt et flow ( for lidt tryk fra pumpen ) stoppet filter, stoppet pumpe, forkert rørføring og mange andre fejl. Er problemet det samme hvis du sætter seksvesventilen på recirkulation ( så løber vandet udenom filtret og dermed kan man se om filtretr har noget med problemet at gøre
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Rækkefølge for måling 08 Jun 2016 08:45 #6684

  • HT1
  • HT1's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
mange tak for svar, vil få målt cyanur og vil tjekke filter :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Rækkefølge for måling 08 Jun 2016 08:47 #6685

  • HT1
  • HT1's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
....men er der ikke noget med at ph skal være lav når man hælder klor i, eller......?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Rækkefølge for måling 08 Jun 2016 09:09 #6687

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Først få tjekket din cyanur og alkalitet - det er "grundtingene" - hvis alkalitet er ok så juster din ph til 7 og så klor - hvis alkalitet ikke er i orden så juster den ( så er ph også i orden<) og så klor
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: HT1
Tid til at oprette siden: 0.149 sekunder