Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Grønne pleter i bunden af poolen

Sv:Grønne pleter i bunden af poolen 20 jul 2010 08:56 #1648

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
kimfmx skrev:
Ja det er nok mig der springer lidt fra det ene til det andet, men fandt denne hjemmeside, så havde jeg lige en masse spørgsmål jeg skulle af med.. (-:
Helt fint, men det letter overskueligheden hvis du opretter et nyt spørgsmål i en ny tråd. Denne tråd er nu 4 sider lang, og den er ikke særlig nem at følge "den røde tråd" i.

Vi plejer at sige: "1 spørgsmål i hver tråd". Ikke fordi man ikke må spørge om flere ting, men for at undgå disse "by-the-way..." monster-tråde :)
Ole Kristensen
Sidste redigering: 20 jul 2010 08:57 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Grønne pleter i bunden af poolen 22 jul 2010 21:38 #1682

  • kimfmx
  • kimfmx's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 28
Nå men jeg ville ikke bekymre mig mere om hvad jeg tror det er, så jeg tog en vandprøve og tog den med til en pool forretning, og alt så fint ud, der er IKKE klor lås.. Men i stedet blev jeg spurgt om jeg havde kalk belægning på mine vægge, hvilket jeg altid kanhuske har været der, så løsningen var simpel, hold PH værdien nede på 6.0 i 3 dage, eller til algerne der er indlejret i kalken er frigjort... Det forsøger jeg nu, og ser hvad der sker... Indtil videre har jeg over 2 dage tømt 9kg ph- i poolen og er stadig kun på ph 6,6, så jeg skal ud og have noget mere imorgen.

MVh
Kim Mortensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Grønne pleter i bunden af poolen 08 jul 2011 09:27 #2568

  • Johnny
  • Johnny's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 14
har selv kæmpet med kalk, har det virket for dig med ph værdien, for jeg tømte min til sidst og afkalkede den helt og har fyldt op igen

mvh
Johnny
Hej
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.151 sekunder