Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Grønne pleter i bunden af poolen

Sv:Grønne pleter i bunden af poolen 18 jul 2010 21:34 #1622

  • kimfmx
  • kimfmx's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 28
Typen er et BL Sandfilter,

Præcist som det ses her:

http://www.(slettet af administrator da vi ikke laver firmareklame i forummet - læs i vores regler)

Og har også lagt mærke til der står 2 sand størrelser... Det har jeg også konfronteret min sælger om.. håber jeg kan få byttet mine 3 sække til noget grovere...
Sidste redigering: 18 jul 2010 22:49 af Bjarne.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Grønne pleter i bunden af poolen 18 jul 2010 22:51 #1627

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
dit filter er et godt filter som du kun kan være tilfreds med- men der bruges altså 2 slags sand i et sådant hvilket dit firma burde vide hvis de er prof
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Grønne pleter i bunden af poolen 18 jul 2010 23:05 #1629

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hvor stor en pumpe har du ( HP eller watt) - hvor mange skimmere og dyser og hvilken rørstørrelse er der trukket -det er de ting (der groft sagt) sammen med de 520 mm som dit filter er der afgør kvaliteten af din rensning - læs artiklen om den rigtige dimentionering af rensningsanlæg
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Grønne pleter i bunden af poolen 19 jul 2010 18:46 #1637

  • kimfmx
  • kimfmx's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 28
Nå men nu gik det ikke værre eller bedre and jeg kontaktede dem jeg linkede til, og de sagde at det faktisk var en fejl på deres hjemmeside, og at man skulle bruge den type sand jeg har fået. Derudover præsterede min sand leverandør at sende mig brugermanualen på netop det filter jeg har, og der står tydeligt at man kun skal bruge en type sand, og det skal være 0,4-0,8mm. Men endvidere sagde han at i andre filter typer, bla med det der hedder bund dysser skal man bruge større korn i bunden, og man kunne også i det jeg har, men det er ikke nødvendigt... Las os ikke dvæle mere i sandet (-: alle 100Kg er i filteret nu, og det ser ud til at køre fint.

Ang. dine spørgsmål til dimensionering, har jeg en Marlow 3 faset 3/4 hestes pumpe kørende, hvor der i alle rør tilgange og afgange er brugt 50mm rør.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Grønne pleter i bunden af poolen 19 jul 2010 19:37 #1638

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det er som du siger en lang diskssion,men alligevel - jeg kender også manualen for det filter og der står ikke at der KUN SKAL bruges 0/4-0/8 sand, men det er rigtigt at der KUN står, at der skal bruges 0/4-0/8 sand. Så kan man jo diskuttere hvad erfaringen siger om hvilket sand der bedst bruges. ;) men som du siger - lad det ligge. Din pumpe og rørføring er o.k så det er et godt anlæg du her :cheer:
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Grønne pleter i bunden af poolen 19 jul 2010 20:06 #1639

  • kimfmx
  • kimfmx's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 28
Jeg har søgt lidt, og tror måske det er det der hedder mustard algae eller yellow algae, det der er beskrevet er netop disse støv agtige klynger som er nemme at vifte væk.. Så jeg har bestile noget alge fjerner, og noget mere ph- og hurtig klor, så skal den pool have en ordentlig omgang...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Grønne pleter i bunden af poolen 19 jul 2010 20:19 #1640

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hverken algefjerner eller klor vil hjælpe på dit problem - algefjerner og klor dræber bare algerne og dit problem er ikke levende alger. Levende alger sidder så fast at de ikke kan skrubbes af - det er penge lige ud af vinduet - dit problem bliver løst hvis du har et fungerende filter samt tilsætter en flokningstablet i din skimmer - du må ikke bruge flydende da det bare vil forøge dit problem - og så lader din pumpe køre 24 timer i døgnet indtil dit vand er i orden - samt returskyller meget
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Grønne pleter i bunden af poolen 19 jul 2010 20:25 #1641

  • kimfmx
  • kimfmx's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 28
Der er stadig levende alger i poolen, da der lange kanterne på bunden er en mørkegrøn belægning som ikke kan børstes væk, og dette er i mindre grad også tilfældet op af siderne. Selv om jeg har børstet mange gange, kan jeg dagen efter stikke hånden ned og se algepletter jeg kan fjerne med neglene.

Det støv lignende på bunden fjerner jeg nu altid ved at skulle direkte ud i kloakken.

Jeg har købt SUPER KLERAL, saniklar
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Grønne pleter i bunden af poolen 19 jul 2010 21:27 #1643

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det er rigtig hvis der er grønne alger skal de dræbes - jeg troede kun du refererede til det støv du omtaler der ligger på bunden
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Grønne pleter i bunden af poolen 19 jul 2010 21:34 #1644

  • kimfmx
  • kimfmx's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 28
Ja det er nok mig der springer lidt fra det ene til det andet, men fandt denne hjemmeside, så havde jeg lige en masse spørgsmål jeg skulle af med.. (-:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Grønne pleter i bunden af poolen 19 jul 2010 23:32 #1646

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
;) og det er vel det vi prøver at være der for og for at drille dig lidt :silly: , så behøver man ikke algemidler hvis man giver sin pool en god gang chockklorering med 300 g pr. 10.000 vand. Det er der INGEN alger der overlever ( brunalger skal have en lidt grovere behandling)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Grønne pleter i bunden af poolen 20 jul 2010 08:38 #1647

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hehe jeg skrev tidligere i denne tråd at der måske var 2 problemer, da jeg så at der også var grønne alger i vandet. Hvis de ikke forsvinder med klor chock som Bjarne siger, er jeg bange for at du også har fået klor lås.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.168 sekunder