Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Grønt vand

Grønt vand 16 Jun 2011 21:26 #2458

Hej Eksperter;)

HJÆLP HJÆLP HJÆLP

Jeg har læst Jeres indlæg og svar og håber i kan hjælpe mig.

Jeg er nybegynder i pool-verdenen.

Overtog mit nye hus i dec. 2010. Vandet i poolen var frosset til is.

Da isen var smeltet og poolen skulle gøres sommerklar var vandet "tykt" og grønt (lignede en dam). Jeg forsøgte med chockklorering. Dette hjalp og poolen blev sommerklar.

Vi har badet i poolen flere gange efter.

For 2 uger siden blev vander imidlertid grønt igen. Jeg forsøgte igen med chockklorering. (PH var ok). Vandet blev klarere efter et par timer. Jeg løb desværre tør for klor (Jeg bruger HTH Granulat). Efter 2 dage havde jeg skaffet nyt klor.
Jeg forsøgte igen med returskyld og chockklorering, denne gang uden noget effekt. Vandet bliver ved at være grønt.

PH er ok. Jeg tester klor-værdien og tilpasser denne, hvis der er behov for dette Pumpen kører 24/7. ALt dette uden nogen effekt på det grønne vand???

HVAD SKAL JEG GØRE????

Hilsen Henrik
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Grønt vand 17 Jun 2011 07:25 #2460

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Selv om at du bruger HTH klor kunne det lyde som klorlås, ved du hvilken type klor den tidligere ejer brugte?

Jeg vil råde dig til og få testet dit vand hos et prof. pool center, de kan måle præcist hvad din Cyanur værdi er og hvis den er kritisk er det også let og beregne hvor meget vand der skal skiftes ud.

Men nu ingen grund til og male fanden på vægen :evil: et step af gangen, så få testet vandet for cyanur og vend tilbage med resultatet. Du vil sikkert få en vejledning der hvor du får testet vandet, men send lige resultat ind i forum så vi får det hele med i tråden :) til glæde for andre.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Henrik Bang