Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: grøn bund i poolen

Sv: grøn bund i poolen 24 Aug 2009 18:10 #654

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Det ser i hvert fald hyggeligt ud!

Nu tror jeg jeg har fået tilstrækkeligt med svar til at konkludere, at du har fået den værst tænkelige rådgivning i forbindelse med din poolanskaffelse!

Jeg tror ikke det vil føre til mere, at spørge videre, for du mangler desværre den basale viden om vandkemi.
Heldigvis er det ikken noget man skal være kemi-geni for at forstå, man skal bare gøre sig ulejligheden med at sætte sig lidt ind i det, og det kan du med artiklerne her på siden.
Se under "Før og efter poolkøb" og læs "12 spørgsmål eftr poolkøb..." og "Minimumskrav til vandrensningsanlæg".
Det vil nok tage dig en times tid, og herefter vil du vide en hel del mere om vandrensning, og se, at din nuværende metode med "ilt-pulver" ikke er egnet til din pool.

Derefter vil jeg råde dig til at besøge en poolforhandler. (ikke én der kun sælger spa!!!)
Der skal du bede om at få ordenlig vejledning. Da du ikke har svaret på, om du har et testsæt, antager jeg, at du ikke har et, og at du heller ikke bekymrer dig om ph-værdien for nuværende!

Derfor bliver du nødt til, at anskaffe dig et testsæt, helst ét der både kan måle syre(ph) og klorværdi. Læs også artiklen om testsættet her på siden.
Du bliver naturligvis nødt til at købe de tilhørende kemikalier, formodentlig PH-minus til at regulere PH-værdien, samt klor, hvis det du har ikke er det rigtige. Tag det du har med, og snak med dem om det er ok, det du har.

Det kan virke uoverskueligt med al dette. "Det er jo bare vand", men det er nødvendigt.
Ikke alene er det irriterende med slimede sider, grønt vand og andet, det er også morderlig usundt at bade i!
Du vil, som alle andre før dig, hurtigt finde ud af, at det faktisk ikke er så svært. Har man først lært hvor man regulerer PH-værdien, og hvordan og hvor tit der skal klor i, ja så har du nok lært 80-90% af hvad du har behov for at vide om vandbehandling for det første stykke tid.
Man forstår da hvad der menes med udtrykket "Har du talt med dit poolvand i dag?" ;)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: grøn bund i poolen 24 Aug 2009 18:18 #655

  • irene 55
  • irene 55's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 6
hej,, ja ikke, jo har et test sæt, har målt hver uge, og der har det været fint,, har ikke badet så meget i poolen , alt for koldt, har en sandfilter pumpe på den købt i harald nyborg, men vil ha den tømt nu, og så få en ordentlig opstart næste år, og tusind tak for din hjælp, vil gå ind og nær studerer alle emnerne , mvh irene :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder