Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Priser på bygning af pool

Priser på bygning af pool 06 Aug 2010 13:47 #1793

  • Nyavl
  • Nyavl's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Hej . Vi overvejer at bygge en pool. Den skal ha må på ca 10 * 6-7 m og 1½ dyb. jeg regner med at den skal støbes op i fundablokke.
Hvordan isolerer man en sådan da den skal være opvarmet.
Det bliver en inddøres i eks bygning.
Hvor kan jeg indhente priser på den udstyr som skal til.
Jeg forventer at udføre alt arbejde selv dog ikke ilægning af dug.

Er der nogen som har erfaring med dette vil jeg meget gerne ha gode råd. mvh
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Priser på bygning af pool 06 Aug 2010 23:43 #1797

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Hej og velkommen

Der findes flere muligheder spændende lige fra lecanødder til styropor og meget mere. Hvad der bedst rækker min viden ikke til, men at den skal isoleres er klart når den skal være opvarmet m.v

M.h.t at få et overblik over hvad du skal bruge, vil det letteste for dig vil nok være, at få et par pool firmaer ud til dig og rådgive dig på stedet om hvad de synes du skal bruge / købe for at det hele kommer til at spille. Du kan bare google swimmingpool, så kommer der en masse frem

Det kan være svært, så alternativet er, at du fotograferer det hele rigtigt godt og tager disse billeder med til poolfirmaet og får rådgivning ud fra det

Et andet alternativ er at se under KONSULENTARBEJDE I topmenyen ;)

Se iøvrigt Geismars poolbyggeri. du kan finde linket i INSPIRATION POOL GALLERI. Den bedste poolserie der er lavet til d.d
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Priser på bygning af pool 06 Aug 2010 23:45 #1798

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Det ville iøvrigt være godt med noget mere indput om isolering, så hvis der er nogen derude i verdenen der har en viden, så kom med den :)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Priser på bygning af pool 08 Aug 2010 11:17 #1811

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Det er min pool Bjarne henviser til. Du finder linket til billedserien under min profil under "min pool".

Mht. dybden på 1,5m...
Fundablokke er på 20 cm, så du ender nok på enten 1,4 eller 1,6m.
Vi endte med 1,4m og har ikke fortrudt. Man kan sagtens svømme, og man kan også "lege" dvs. kaste bold, pjaske med vand osv. og med 20 mindre betyder det at yngre børn også kan bunde.
Mht. hovedspring, hvis det skulle være begrundelse for større vanddybde: Glem det! Det er utilrådeligt på dybder under 3m alligevel. Så hvis du skal have en dyb ende af poolen skal du have dette med i overvejelserne.

Du skal også huske på, at alt vand skal opvarmes. Også det ekstra vand som du sjældent bruger, og det er det vand som ligger dybest. :)
Der er emd andre ord ingen grund til at gøre poolen dybere end nødvendigt.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder