Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Menbran mellen beton og drænlag

Menbran mellen beton og drænlag 08 maj 2011 20:11 #2247

  • Frederiksen
  • Frederiksen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 13
Hej alle.

Jeg er nået til at skulle støbe bund i min pool. Har først ærtesten, derefter drænslanger, ovenpå atter ærtesten, og armering.
Sprøgsmålet går på: Skal der en eller anden form for membran (plastik) oven på ærtestenene, så betonen bliver hvor den skal, når den pumpes ud ?
Jeg har umiddelbart bare klodset armeringsnettene op direkte oven på ærtestenen, og var klar til at få leveret beton med pumpe. Min nabo mente dog, at det var forkert, da der var fare for at betonen kunne ødelægge drænet, når det blev blandet med ærtestenen.

Hilsen

Stig
SF
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Menbran mellen beton og drænlag 09 maj 2011 05:11 #2248

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Jeg har ikke set at der bliver lagt noget ud oven på drænlaget, men du skal huske og vibrere dit drænlag med en min 80kg pladevibrator så ærtestenene bliver pakket rigtigt ellers vil din pool sætte sig inden for 3-5år og det vil virkelig være noget L... :(

Mht. dine ærtesten og membran imellen beton og sten kan du jo ligge et lag filt ud, så er du sikker på at betonnen bliver hvor den skal. Men omvendt der er jo grænser for hvor langt kan trænge ned igennem drænlaget da den er tyk flydende, igen så kommer det jo an på hvor mange cm ærtesten der er oven på drænslangerne.

ps. husk og lave 20-30cm overlap på dine armeringsnet :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Menbran mellen beton og drænlag 09 maj 2011 14:06 #2249

  • Frederiksen
  • Frederiksen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 13
Tak for svar Mads.

Jeg har mell. 7-12 cm ærtesten over på drænrørene.

Det var godt du nævnte det med pladevibratoren. Det havde jeg ikke overvejet, da jeg gik ud fra at de pga størrelsen ikke kunne trykkes mere sammen. Det er jo ikke som grus.
Jeg vil helt klart leje en vibrator og give dem en omgang, derfeter tror jeg der kommer et lag filt, det kan vel ikke skade.

Hilsen

Stig
SF
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Menbran mellen beton og drænlag 09 maj 2011 17:00 #2251

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Det kan ikke skade med filt, men jeg er dog usikker på om det er nødvendigt. Men nu når du ikke har et større lag vil jeg nu også vælge og i lægget noget filt hvis du har noget og til den rigtige jyde pris :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.161 sekunder