Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Jeres mening om bunden?

Jeres mening om bunden? 02 jul 2015 22:38 #5778

Hejsa,

Det er ved at være tiden til jeg skal ha opsat min første pool.

Det er en 8-tals stål væg pool.

Men hvad er jeres erfaringer med bunden til en pool? og hvad er fordele og ulemper?

Støbe en bund. evt. med flamingo/isolering
eller indrustri batts?

Mvh. Jackie Hansen :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeres mening om bunden? 03 jul 2015 05:13 #5779

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Mht. isolering af bunden så vil det varmemæssigt betyde meget lidt. See poolraadgiveren.dk/kunena/172-etablering...ing-af-stalpool#4320.

Jeg har betonbund med fibertex, dvs. meget lidt. Det føles på ingen måde hårdt. Husk at din vægt reduceres i vand.

Mit råd er at spare dine penge på isolering, og bruge dem på ting der betyder mere
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeres mening om bunden? 03 jul 2015 08:32 #5780

Okay. Jeg ville gøre det med isolering fordi jeg har lige nok til et lag med 100mm efter jeg renoverede hus :)

Hvilken slaks beton fik du lagt? og lagde du et puds lag oven på?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeres mening om bunden? 03 jul 2015 09:47 #5781

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Lavabeton. Den der let flyder ud. Den skal lige hjælpes med en pind, men så flød den ud rigtig pænt.
geismar.dk/projekt-galleriet/category/5-bund

Ja, der skal et lag puds på, men det kan du evt. erstatte med et lag fibertex. Det vil være billigere, men et pudslag vil gøre, at bunden bliver HELT jævn. Det med fibertex er jeg ikke helt sikker, så jeg synes du skal ringe og spørge Bjarne, hvis du overvejer det. Dine sider er jo stål, så der er ikke noget problem.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeres mening om bunden? 03 jul 2015 10:50 #5782

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Jeg har en oval stålpool her valgte jeg at lave en støbt bund.

Min bund er lavet med beton normal sokkel beton fra beton værket, det er blevet vibreret med både stavvibrator samt en speciel I-skinne vibrator der kan ligge på selve forskallingen.

Efter støbning og 60 min hærdning fik bunden med pudse maskinen (se billede), senere på dagen fik den med glitte maskinen som gør bunden lige så glat som en barnenumse :)

Jeg vil ikke råde til kun at jubbe lavabeton ud der kan være små sten spidser som stikker op af bunden, med mindre bunden pudses eller glittes (ved ikke om det kan gøres med lavabeton). Men at pudse eller glitte ved støbning slipper man for at lægge pudslag ud og pudse dette.

Husk at betonnen helst skal være med M sten, det er sten som ikke frost springer og kan give grimme sprækker.

Desuden skal du huske her i sommer varmen at dække bunden af med plastik og holde den fugtig optil 1-2 uger efter endt støbning. Beton er faktisk optil 30 dage om at opnå fuldstyrke ;)
Bilag:
Mvh. Mads
Sidste redigering: 03 jul 2015 10:51 af Mads M.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder